1 oktober

 
hej igen. 
1 oktober 2020. hur fort gick inte det här året? känns verkligen som jag levt 100% i att längta efter annat och 100% i nuet på samma gång. i tisdags firade vi daniels födelsedag och jag som morgontrött fixade frukost i köket vid 10 (pga nattjobb) och skrek LOOOOVA ATT DU LÅTSAS SOVA x antal gånger. men var en fin dag. han blev glad för sina presenter och sen bakade vi tårta och därefter fixade vi lunch för de äldre som fick komma innan de andra på kvällen. räkmackor på egenbakat bröd! stolt som en tupp. yum. sen släktkalas och det var mysigt. gillar födelsedagar. glad för honom. 
 
sen gör jag julkort på julkort på julkort på julkort och heeeerregud fick så sjukt mycket beställningar så det är ju TUR att jag är *arbetslös* för hade aldrig hunnit annars. nu har jag äntligen gjort klart 4 stycken beställningar på 24 kort men har alltså 90 (!) kort kvar jeeeeesus. men kuverten har kommit och de är fina så snart kan jag börja skicka iväg dem också :-) 
 
imorgon ska jag hem till rebecca med cassandra för middag och i helgen är jag hundvakt för svampisen. hoppas jag kan måla en del, vore skönt att jobba av en av de större beställningarna. har flera stycken på väntelista och jag saknar lite att måla bara för min egen skull. men det är för bra ändamål och jättebra övning för mig! 
 
idag hittade jag förövrigt min allra första blogg från första halvan av 2009, alltså 14 år gammal. det var en annan tid kan man ju minst sagt påstå... herregud BILDERNA. kära nån. inte direkt en typsik 14-åring idag............ glad för det. kan dock sakna högstadiet ibland, väljer alla dagar i veckan det över gymnasiet. menr man gick runt i strumplästen och bakade scones och stickade halsdukar? mysigt ju. 
 
 
japp det var livets uppdate för nu. haaaaare