en vårhelg i mars

torsdag lunch, hemtenta
 
mitt under hemtentan fick jag totalt ryck och bara kände NEJ, nu behöver jag byta miljö. sagt och gjort bokades en biljett till uppsala för en helg med min bästa vän. helgen bjöd på lika bra väder som resten av sverige också haft, vi reppade snerikes (historia för sig) och lyxade med utemat nästan hela tiden. 
 
 
tisdag kväll, 22:24
har nog aldrig behövt något så mycket i hela mitt liv. tappade bort min plånbok men fick tillbaka den dagen efter //t h a n k g o d //, hade något tveksamma uppdateringar på instagram men levde lajf och fick kvalitetstid men den som vart med mig längst. vill ju åka tillbaka direkt, vilket också kan ha att göra med att jag nu sitter med C-uppsatsskrivande och singapore-ansökningar och sommarjobb och allting som bara jag inte alls vill sitta med nu. vill bara vara ledig och ha noll krav och umgås med mina vänner och n j u t a av sommar för en gångs skull. men ska inte klaga. borde inte klaga iaf. längtar liksom samtidigt till jobb och en ny del av livet. och har ändå ångest över att min lägenhet snart inte längre är min och örebro inte längre mitt hem. knas är det, livet. 
 
imorgon åker jag i alla fall hem för påsk med familjen och det känns så himla behövligt. kommer visserligen vara tomt att så många viktiga komponenter är ute på andra äventyr men blir mysigt ändå och för egen del kan jag inte tänka mig något bättre än att komma hem och göra absolut ingenting. i fem dagar!! FEM. jisses. kommer förhoppningsvis komma tillbaka med ny energi. den här våren har varit lite tuff ändå, har den inte? känns så.