Samma frågor - 2013 VS 2020

Har ägnat kvällen åt att läsa igenom delar av mitt... minst sagt ganska gedigna bloggarkiv. Bloggade ju MYCKET mellan 2008 (!!) och 2015, så finns en hel del att gå igenom. Listor var ju en otrolig inne-grej för oss som inte hade tillräckligt många följare för en frågestund (sad but true) så tänkte helt enkelt rusta liv i bloggen min genom att svara på samma frågor igen - 7 år senare :) Helt enkelt 18 år VS 25! 

 

Vilken svordom använder du mest?

2013: jävlar, alla gånger. fast går man i skolan det blir en hel del annat också 

2020: Hmm jag säger nog "fan" en hel del faktikst. Eller framförallt "men vad fan" haha... 

 

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? 

2013: Ta bilden! Ta bilden! Ta bilden!

2020: Med på bilden :-) Känns som jag aldrig är med på bilder? Tar mycket kort på andra men får alltid be om en bild på mig haha.. egocentrisk much. 

 

Vilken var den senaste filmen du såg?

2013: Såg några avsnitt desperate housewives precis om det får lov att räknas 

2020: Oj jag minns faktiskt inte. Jo! Såg "Love Wedding Repeat" på Netfix men rekommenderar den inte 

 

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? 

2013: en ny lott, det är ju givet. 

2020: Meeeen kan 2013-frida vara tråkigare eller?? Hade löpt en lägenhet!  

 

Har någon någonsin kallat dig lat? 

2013: varje dag...

2020: varje dag var väl en överdrift men det har väl hänt *hehe*

 

När var det senast någon stötte på dig? 

2013: I somras 

2020: idag :PppPppPP

 

Använder du huvtröjor?

2013: Väldigt sällan

2020: Nej men faktiskt typ aldrig. 7 år och fortfarande inga hoodies hos mig. 

 

Vilken är din favorit attraktion på ett nöjesfält? 

2013: Berg- och dalbanor. De snabbaste såklart, även om det tar 3 år innan jag vågar testa dem.

2020: Men JAAAAAA same!! Fort som fan (pling) ska det gå  

 (älskar att jag faktiskt la upp denna bild då så den får va med igen :)))

 

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? 

2013: Ja, det tror jag alla gör. Positivt som negativt.

2020: "Pratar bakom ryggen" känns ju dock ytterst negativt. Men ja, det tror jag fortfarande. 

 

Tittade du på tecknat när du var liten?

2013: Absolut, älskar tecknat! 

2020: Absolut, älskar tecknat! 

 

Vilken film kan du alla replikerna till? 

2013: inga längre??? förstår inte, var grym på sånt

2020: Nääää förstår inte alls, kollar ju absolut inte i mobilen under hela filmen så :))) 

 

När flög du senast?

2013: för ganska exakt en vecka sedan 

2020: i september 2019! En weekend till Paris blev det då

 

 

 Läser du för skojs skull? 

2013: Ja, men det blir mest tidningar nu för tiden. Böcker tar för lång tid

2020: Haha men snälla när läste jag någonsin tidningar?? Skulle kalla mitt läsande väldigt sporadiskt. 

 

 Pratar du några andra språk?

 2013: Engelska, och jag skulle vilja säga franska men det vore tyvär mer lögn än sanning

 2020: Preach girl 👆

 

Försöker du alltid lära dig nya saker? 

2013: Nej, nej, nej. Men ibland.

2020: mja, bara sånt jag tror jag har en naturbegåvning för :-) så inte så mycket

 

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? 

2013: nej, är glad att jag inte gjort några. hade en period när jag ville men det var väl kanske mest bara för att jag inte fick. tycker det kan vara fint på andra men känner inte för att sitta där när jag är 45 och ha ungdomstatueringar... eller nåt i den stilen. 

2020:  haha vad är ens en ungdomstatuering?? men nej, har inga planer på tatueringar i nuläget. 

 

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? 

2013: Nej, verkligen inte

2020: borde är väl att ta i men tycker ändå det är lite härligt att känna sig uppvaktad. bjuder dock mer än gärna tillbaka gången efter :) 

 

Vilket är ditt favoritämne på gymnasiet? 

2013: Svenska för att jag gillar att skriva, men jag tror även att religion blir riktigt intressant

2020: Fick faktiskt lite chock för som jag själv minns det vad Historia min favorit i gymnasiet? där ser man. 

 

Gillar du att flyga? 

2013: Efter att jag låg inne på toalettgolvet och spydde hela resan till london kan jag inte påstå att flygning är någonting som ligger mig särskilt varm om hjärtat, nej. men jag gillar att komma fram! 

2020: gillar och gillar, har inget emot det? gillar dock inte att resa, nästintill hatar. just resvägen alltså. usch usch 

 

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? 

2013: Humor! Eller i alla fall förmågan att skratta åt min 

2020: haha men alltid lika egocentrisk?? men ja humor är ju roligt förstås, men vet inte om det är ett personlighetsdrag? Jag skulle nog säga omtänksam. 

 

Gillar du din boende-situation? 

2013: nej, hatar mitt rum och att jag sitter inlåst (okej kanske liten överdrift men typ, går liksom inte att vara någon annanstans) på 8kvm halva dygnet. Men har tak över huvudet och en säng att sova i så borde väl inte klaga (fast to be honest jag hatar att bo här)

2020:  looool är ju just nu bostadslös :-) men jämfört med 18-åriga jag så absolut och hur lång är den här listan egentligen?? 

 

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 

2013: Det beror på hur mycket roligt som händer dagen efter, mellan 6-9

2020: skulle ALDRIG klara mig på 6 timmar?? en vanlig natt sover jag 9 

 

Vilken är din favoritfrukt? 

2013: mango, annanas eller passionsfrukt. Helst en blandning

2020: gud har ingen favoritfrukt? Ska man ha det? banan?? 

 

Hur gammal blir du nästa födelsedag?

2013: nitton, helt sinnes

2020: tjugosex, "helt sinnes" 

 

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? 

2013: Ja, det kommer och går men ja 

2020: Alltså, inte informella sammanhang men definitivt i ordenliga texter. TÅL INTE "folk" som skriver nt istället för inte exempelvis. börjar väl bli gammal (uppenbarligen)

 

Favoritdag?

2019: Fredag. Alltid Fredag.

2020: Men gud vad spännande, fredagar var ju min ångestdag i flera år? Senaste året har mina favoritdagar varit måndagar och söndagar. 

 

Tror du på liv på andra planeter?

2013: Funderar inte så mycket på det. Varken eller, 

2020: Nä, verkligen inte ägnat det en tanke sedan jag senast svarade på den här frågan. men liv lär ju finnas? alltså som i levande organismer? äsch bryr mig faktiskt inte

 

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?

2013: Hela världen tycks göra mig arg numera, men att våran toalettdörr slutat fungera tycker jag är en resonlig anledning för att sura till (alltså det suger, man kan ju inte ha en ofungerande dörr???)

2020: men hjärtat <3 FYI så lagades den där dörren i vintras, 6,5 år senare. 

 

Skulle du någonsin hoppa fallskärm? 

2013: MEN JA SJÄLVKLART!!! måste bara finna någon som vill göra det med mig

2020: Oj inte alls lika självklart haha.... men visst, inte omöjligt. 

 

Stör det dig om någon säger att den ska ringa men inte gör det?

2013: Nja, beror väl kanske på vad det handlar om. Hatar att prata i telefon i allmänhet så brukar mest vara lättad.

2020: Privat - nej, Jobb - JA OMG. 

 

Har du gjort någonting olagligt någon gång?

2013: Haha som om jag skriver det här i så fall 

2020: ja jo men ALDRIG snattat!! Det får man ändå vara stolt över, känns som alla gjorde det i 14-15 års åldern

 

Vilken musikkonsert var du på senast? 

2013: Way out west, minns inte vilken 

2020:  men wow cool_tjej_2013. Nu tror faktiskt det var Veronica Maggio på gröna lund i somras? 

 

Har du varit med på tv någon gång? 

2013: Haha pinsamt nog ja, men vi bör inte gå inte på när var och hur

2020:  längesedan nu. blev ingen kändis av mig inte. 

 

Har du en bästis? 

2013: Ja <333333 p="">

2020: haha, ja

 

Vilken var din bästa ålder?

2013: Nu såklart! Kan ju inte gå och älta att man blir äldre, vi har ju hela livet kvar! 

2020: 2013 var faktiskt ett riktigt fint år <3 men jag trivs där jag är nu också, på andra sätt. 

 

Längd? 

2013: 164 enligt mitt pass. Fast jag tror att jag bara är 162 egentligen.

2020: inte blivit så gammal att jag börjat krympa på längden än i alla fall 

 

Gillar du godis? 

2013: Har sockerförbud fram till första oktober............ fast vi har godkänt popcorn och mörk choklad haha 

2020: men what???? tror INTE det blev något med det förbudet. godis är gott :-)) 

 

Vad ville du bli när du var liten? 

2013: Advokat

2020: copy paste 

 

Vad vill du jobba med i framtiden?

2013: Polis!!!! Alltså, det verkar så himla coolt/roligt/givande/spännande och jag vet inte allt kan knappt bärga mig innan en kan söka! 

2020:  har fortfarande en dröm om polis faktiskt 

 

Politiskt insatt? 

2013: Börjar väl bli allt mer och mer, inte så att jag är aktiv inom ett parti men vet i alla fall ungefär vad jag ska rösta på nästa år 

2020: alltså, både ja och nej. I ett större perspektiv än i skolan iaf, där det handlade mer om ideologier och partipolitik. Nu har det ju ett större sammanhang för det finns frågor och situationer man kan applicera politiken i.  

 

 

Hur tidigt stiger du upp? 

2013: Så sent det bara går

2020: Vanligtvis ca 07.30. Om jag får välja vaknar jag helst 9.45  

 

När var du senast riktigt full? 

2013: Har aldrig varit riktigt full 

2020: i somras. det var inte kul. 

 

Är du seriös

2013: Ha! Nä 

2020: med fyllan eller i livet?? haha 

 

Märkeskläder eller secondhand? 

2013: Väldigt sällan märkeskläder, men föredrar second hand i de flesta lägen. Inte byxor eller underkläder eller sånt, varför just byxor vet jag inte 

2020: oj jag är nog 50/50 där? handlar inte lika mycket på second hand idag som förr men å andra sidan inte mycket märkeskläder heller. så ja, 50/50 

 

Hur många par skor har du? 

2013: Hm... ca 8-9. De flesta är trasiga på ett eller annat sätt men kan ju inte direkt säga att jag inte klarar mig. har dock inga vinterskor som tål snö så det borde jag investera i

2020: har verkligen aldrig haft mycket skor??? skulle säga 15 par

 

Din sexuella läggning? 

2013: Hetero, men jag tycker att man blir kär i en person och inte ett kön och att det läggs ner alldeles för mycket energi på vilken sexuell läggning folk har för tycker inte det spelar någon roll 

2020: Same same 

 

Tror du på konsumtionsmakt?

2013: Ja! Vet att många inte gör det och det är klart att det krävs en stor gemensam drift men absolut, det gör jag verkligen! 

2020: ja, tycker det märks otroligt mycket på sociala medier. 

 

Vad hade du helst ätit på bio, om du fick välja vad som helst?

2013: Hade varit asgott att duka upp frukostbuffé med typ äggmackor, massa frukt och juice! Bättre kombo än frukost och film finns liksom knappt 

2020:  men mysigt ändå? idag väljer jag nog faktiskt ritkigt goa smöriga biopopcorn och avslagen cola 

 

pöööööss hej