påskhelgen

 
åh vad jag älskar sol och värme och lediga dagar! det är verkligen så skönt att komma hem såhär och bara vara totalt ledig. kommer landa i sthlm imorgon med ny energi (och en satans massa sommarkläder som jag plockat med med hehe). i torsdags jobbade jag halvdag och satt sedan i solen i väntan på eftermiddagståget till gbg. åt middag hemma hos mormor och morfar som hade lagat kåldolmar med potatis och lingonsylt till mig, hur gott!? I fredags var syskonen samlade och vi fixade en ny grill till mamma som fyllde år, och på kvällen åkte jag och hämtade henne på landvetter efter en semestervecka i tunisien. gud vilken nice känsla det var att köra själv i mörker för första gången, var ändå lite nervös innan men det gick hur bra som helst och inga nerver när jag väl körde iväg. som det ska vara. 
 
 
lördag och påskafton! vi chillade på dagen, låg ute i solen och slog in presenter. sedan var det en eftermiddag med påskspel och bebisgos, valpmys och massor med mat. 
 
 
och sen blev det söndag och idag har vi varit och hälsat på farmor, grillat på altanen till både lunch och middag, tagit fram och rensat bland blommorna som stått skyddade under vintern och såklart kollat mästarnas mästare. det syns inte så bra på bilden men har verkligen fått en hel del färg under helgen och det uppskattar jag alltid, eftersom jag annars har så extremt ojämn (=röda kinder) hud i ansiktet. jaja. klockan är nu 22:38 och imorgon går mitt tåg redan 08:05 så ska försöka sova nu. hade gärna stannat några dagar till men nästa vecka är ju faktiskt också en del ledigt iom valborg så man ska faktiskt inte klaga. snart snart snaaart är sommaren här!!! min första RIKTIGA semester <33 
 
pöss