karantän-bucketlist

  • MÅLA
 
Jag har ju som ni vet (för att jag tjatat om det) börjat måla, både akvarell och aktyl. Har tänkt på posters som jag gillar och tänker att de borde ju inte vara så svåra att måla själv? Så har har ni lite inspo på vad jag gillar! 
  • MAT! 
 
Oj vad jag bara vill laga god mat? Bibimbap är ju en av mina absoluta favoriträtter och det vill jag 1) hitta en bra restaurang i gbg och 2) laga själv! även focaccia, rattatouille och vongole vore kul att laga! har ju faktikst ett instagram-konto för mat som jag borde skaka liv i.
  • Göra om hemma!
 
nu är ju mitt hem mammas hem egentligen, men jag tror inte hon hade haft något emot om jag målade om i "mitt" rum. Det är just nu målat i blågrått med en röd fondväg och ja, inte det snyggaste. En renovering hade gjort ett lyft. och kul! kanske skulle man till och med slå ut den inbyggda garderoben (snedtak) och göra en hängade klädstång från taket? idéer idéer... 
  • organisera och rensa!
 
ett redan påbörjat projekt och oj vad trevligt det är. nu är flera kassar med skit borta och badrummet sorterat efter användingsområde. nästa projekt blir nog köks-utrensning och sortering! 
  • fotografera!
 
troligtvis det jag kommer göra minst av känns det som, i alla fall av sådana här bilder. däremot lägga lite krut på exempelivs mat-kontot om det nu ändå ska livas upp :) 
  • sist men inte minst - mitt hår! 
 
Jag har helt obehandlat hår just nu men saknar liite ljusare tider. Vågar nog inte riktigt göra detta själv så eventuellt unnar jag mig en tillfräschning, men vi får se. får sälja konst först :PpPppPpp