vårsolen

 
jaha mina vänner. 
vad mycket det plötsligt är som händer och förändras, allting som kan bli så annorlunda på bara en dag. gick på en vecka igenom mitt kortaste förhållande någosin då personen först frågade om vi var tillsammans för att dagar senare skaffa tinder för att bekräfta sina känslor. jotack thank you, next. så kan det gå tydligen och sommaren vi planerade tillsammans blir inte av. men lika bra det. 
 
men jag har druckit cava på mälarpaviljongen och firat in bättre tider. både jag och min vän matilda flyttar in i nya lägenheter de kommande veckorna så det skålade vi för, att vinden alltid vänder. tyvärr är det ganska odrägligt väder här i stockholm men jag köper sommarkläder ändå. planerar in bruncher och fotbollasmatcher, inflyttingsfirande och konserter. försöker ge mig ut i livet igen. 
 
både dejtar och kompisdejtar och det är ganska kul. försöker släppa in igen. många gånger är det ett steg fram och två steg bak men jag kan verkligen säga att den här våren har jag försökt. jag har vågat och satsat och ibland misslyckats men jag går rakryggad nu. jag vet att det vänder, även om det går långsamt. nu står jag rak i mig själv.