Teaching week 1

 
Idag hade jag alltså min första kurs och hörni, den var SÅ bra!! Eller ja, mycket var repetition för mig men det kommer blir mer nishat redan nästa vecka. Läraren var nog den bästa jag någonsin stött på, förstår verkligen att han blev framröstad som NTUs bästa lärare förra året. Önskar verkligen ALLA fick bli undervisade av honom, han kunde liksom allas namn första dagen? Är som ni märker riktigt positivt inställd till den här kursen som dessutom inte har några finals vilket är jätteskönt. Det är Add/Drop-period i två veckor nu vilket innebär att man har möjlighet att söka nya kurser och ta bort de man inte vill ha. Jag har bara fått två av fyra registrerade sedan innan och har alltså behövt söka extra, vilka sedan slumpas ut. Magkatarr? Ja. Fick som tur är ytterligare en kurs nu ikväll så imorgon påbörjar jag Leadership in the 21st century vilken jag också verkligen BETT för att bli tilldelad. Kul! Bara en kvar, sen är schemat spikat och klart för resten av terminen. Hoppas på Management principles, skills and competencies men ska eventuellt leta lite fler för att det ska variera lite. 
 
 
Efte den fyra (!!) timmar långa lektionen drog vi till skolans poolområde och chillade resten av eftermiddagen. Hade dock inte med mig solkräm men klarade mig undan brännskador, kändes så skönt att äntligen få bara ta det helt lugnt. 
 
 
Här är entren till mitt område, Tanjong Halls - North hills. Ska ta lite bilder på rummet också (räcker med två så har man sett allt heheh) tänkte jag. 
 
Det finns tre linjer som går runt hela skolområdet; blå, röd och grön. Det finns inga tidtabeller men man kan följa deras position via en app, och det är helt gratis att åka med. Skönt på morgonen när man ska ta sig till andra sidan området för morgonlektionen! Tar inte superlång tid att gå, men är defintivt mindre svettigt att ta bussen. 
 
 
Och här bor jag, på 11e våningen! Åkte in till det lokala köpcentret Jurong Point för att fixa en router så nu har jag äntligen både WiFi OCH aircon! Kommer förmodligen sova så mycket bättre inatt, svalt och tyst. Tror inte ni förstår hur högljudd fläkten i taket är, bråkat med den varje natt. 
 
Hursom, det var väl dagen idag det. Halsen är same same men rösten börjar i alla fall komma tillbaka. Känner att jag glömmer skriva ner 90% av allt jag tänker att jag ska skriva ner men vill mest bara ha det dokumenterat för framtiden. Saker och ting börjar i alla fall sakta men säkert falla på plats och det känns väldigt skönt. Imorgon ska jag ta mig till skolans läkare för att kolla upp halsen och även fixa mitt kort för vårt lokala gym som är superfräscht. Är konstigt nog mycket mer sugen på att träna här än hemma? Kanske för att man ändå alltid är genomsvettig så man lika gärna kan göra nytta av det. Jo förresten! Har gått med i en outdoor adventure club som anordnar hikes i malaysia, HUR kul? Även kontaktat en wind surfing club för att testa på det, men verkade vara väldigt dyrt så vi får se. Nåja nu måste jag sova, hörs!