livet x30

 
1. Hur gammal är du?
20, men 21 om bara 2 månader!? hur det nu gick till...

2. Hur gammal känner du dig?
15 när jag sitter hemma med ångest och oroar mig för att inte komma någon vart i livet. 20 när jag äter middag med vänner, går ut och dansar, och delar en flaska vin vid en kanal i för tunna kläder för göteborgshöst. 35 när jag pratar om livet. 80 när jag sitter uppkrupen i soffan med en kopp te och tänker på att livet kan vara väldigt komplext men är en geomgående bra grej. 

3. Vad har du gjort i dag?
Har haft en otroligt oproduktiv dag, men behöver såna också ibland. Imorgon börjar vi om på ny kula!

4. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Behöver alla. Det bästa jag vet är att känna en ny årstid i vinden, oavsett vilken. Sen behöver de inte vara så länge allihop, men älskar förändringen. Numera fryser jag dock konstant så även om jag älskar vintern är jag faktiskt lite rädd för att inte kunna hålla värmen ens någonting.


5. Är du besatt av någonting?
Shoppa tyvärr. Men numera köper jag några grejer och byter dem tills jag blir nöjd (vilket kan ta 3,4 gånger) så spenderar inte så mycket som det ser ut. 

6. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig?
✽ Jag  h-a-t-a-r  att äta frukost med andra människor, vill vara själv och kunna läsa tidningen i lugn och ro utan att trängas om platsen vid bordet. 
✽ Jag har ett ständigt behov av att resa, men kan ha riktigt svårt att acceptera förändring. 
✽ Jag har kontrollbehov och kan få panik av att inte ha koll på typ vad jag ska äta till middag, om jag får vara ensam hemma etc. vilket gör mig till en ganska jobbig person att leva med. står mitt humör något sjukt 

 7. Hur vill du tillbringa din pension?
Vill vara allt förutom ensam. 

8. Hur var du och hur såg du ut för två år sedan?

Gick i tredje ring och hade en del roliga kurser men tappade motivationen otroligt mycket. Försökte lista ut vem jag var och vem jag ville bli. Skaffade fejk-septum för att jag inte vågade göra en riktig. Extraknäckte på Donken och kände mig lite ansvarsfull och började faktiskt må mycket bättre än tidigare år. 


9. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Åh överallt förutom här känns det som. Mest av allt i min egna lägenhet. Håll tummarna för att jag kan lyckas få något innan nästa sommar! 

10. Vad är du på för humör just nu?
Ja detta belv ju deppigare än jag tänkt men det har vart en jobbig höst. Och även om jag inte klarat av att göra särskilt mycket alls är jag så kaosartad och stressad att jag behöver en stund att bara slappna av, utan krav och press från något. 


11. Vilket är ditt favoritgodis?
Har ju ett långt och ömsesigt förhållande med ferarribilar (helst colasmaken<3) men äter sällan just godis nuförtiden. blir mest chilinötter om något. 

12. Vilken är din favoritaffär?
Pendlar väligt mycket det där, ibland är det bara Mango och ZARA men har det senaste köpt en del på BikBok och GinaTricot. Fast egentligen vartsom så länge jag känner att det passar och att jag vill ha det länge, att det inte ses som slit&släng bara för att det är billigt så att säga. 

13. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Får jag välja så är det alltid kväll men jag mår egentligen 100x bättre av att gå upp på morgonen. Efter att ha jobbat kväll sedan i somras är min kropp väldigt tacksam över 8-5 mån-fre jobb och det känns ju väldigt positivt! 

14. Har du blivit sydd någon gång?
Nej, inte sydd. Har fram till för ett år sedan sällan varit sjuk, men nu har jag i stort sett kännt mig sjuk ända sedan jag i Thailand fick inflammation i bett från sandflugor. Fryser och frossar och är trött och hängig jämt. 

15. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?

Jag var tio år, gick i fjärde klass på Ugglums skola. Spelade badminton med min syster på söndagar och älskade och hatade det på samma gång. Bodde varannan helg i en liten lägenhet med Pappa och övrig tid hemma med Mamma. När jag tänker tillbaka var det en ganska speciell tid, men mådde inte så dåligt över det då. Hade ju mina vänner och älskade skolan så höll mig distraherad. 

16. Har du någonsin gråtit av lycka?
Haha ohja jag gråter ju för allt. För några veckor sedan skickade min vän en bild på hennes konversation på fem ord mellan hennes mamma och henne och jag började gråta pga rörd. Fick tillbaka ett svar ungefär "du är sjuk i huvudet". 

17. Är du blyg?
Kan ha svårt att ta för mig om jag inte känner mig bekväm, men är jag i form är jag rena motsatsen till blyg. 

18. Vad heter du i andra namn?
Susanne. Kännder ca 0 tillhörighet till det och hade gärna hetat något annat. Men det spelar ju inte så stor roll liksom. 


19. Vill du gifta dig?
Ja! Men kan inte bestämma mig för maj eller augusti/september!? 

 20. Har du, eller har haft, något smeknamn?
mjo, men det enda riktiga är nog ändå (mest) Frilly vilket blev till i Thailand för att de inte kunde uttala mitt namn. Inte särskilt fint men det har en plats i mitt <3 ändå. Sen Freedle Deedle Dumpling (av någon liknande anledning men det var bara Joe som sa det) och Freedle som helt enkelt var en förkortad version som Rosie använde :') fina tider. 


 
21. Vilken är den sämsta raggningsfras någon sagt till dig? 
"Jag lämnar landet imorgon, vad gör du ikväll?" eller kanske "Jag är egentligen inte här för att ragga.... men funkar det?" obs inte pratat med någon av dem innan.


22. Om du vann en miljon kronor, vad skulle du göra för pengarna?
Alltså en miljon hade ju liksom inte räckt?? Vill delvis köpa en lägenhet (come on liksom) men vill kunna inreda den precis som jag villl och samtidigt vill jag ge massa massa pengar till mina älskade kiddos i Thailand. "Resten" tänker jag att jag tids nog kan köpa ändå, om jag verkligen vill. 

 
23. Vilka är dina största svagheter? 
Jag har väldigt svårt för att faktiskt släppa in folk hela vägen och vill inte riktigt prata om saker jag tycker är jobbigt. Men det allra sämsta är nog att jag sviker mig själv, och inte vågar pusha mig tillräckligt för att komma någonstans. 


24. Vad är din största rädsla?
Just nu är jag faktiskt väldigt rädd för ISIS. Och för hur världen i allmänt ser ut, och då menar jag rädd att jag inte vet om jag kan känna mig säker på mina hemgator längre. Och det är ganska sjukt. 

 
25. Om du fick göra om en dag i ditt liv, vilken väljer du och varför?
 
Den där tisdagen i januari 2007 när vi satt på sjukhuset och sa hejdå till pappa. för att jag var för feg för att säga något alls, och inte fattade att jag inte skulle få någon mer chans. 

26. Vad gör dig riktigt glad?
När solen skiner, att gå ombord på ett flyg/tåg/buss påväg någonstans, att inte sova ensam, att ge bort riktigt bra presenter, att längta efter något. julen. att fira födelsedagar, dansa, plocka blommor/blåbär/svamp något. 


27. Sover du med öppen sovrumsdörr?
Haha nej panik??? Eller ja iofs, inte hemma i alla fall


28. Favoritblomma?
Pioner! Ååååh blir pirrig av dom


29. Den senast tagna bilden på dig?
 
x3 till och med, så festligt!


30. Och till sist, något peppigt?
hm. kanske inte så peppigt. men är glad att jag har väldigt fina människor omkring mig och däribland en gammal vän som blivit nära mig igen. och peppar sönder julen faktiskt för det är min topp 1 favoritdag på året. ta hand om varandra! puss



1
Frida

Intressant läsning och fina bilder :)