patong

 
hey peanuts!
är för tillfället stationerad i Patong för de sista 2 dagarna i Thailand. Kan egentligen inte ens beskriva vad som händer just nu men igår lämnade jag GVI och vid 11-tiden kramade jag för sista gången om Caylee, Joe, Leanne och Ben på flygplatsen. Grät pinsamt ensam i taxin till Patong, checkade in på hotellet vid 2-tiden, skypade med Anne till 6 och därefter somnade jag heartbroken och vaknade upp 14 (!!!) timmar senare. 

 
spenderade hursom dagen idag på stranden och åt vitlökssoppa med frozen passionsfrukts margarita till lunch. Vi drack dessa när vi var här runt Songkran och herre de smakar himmelskt!! 
 
 
strax efter halv-fem började det regna och stranden blev helt öde på några sekunder. vandrade hemåt, åt snacks på balkongen och gick sedan ut för middag igen vid 8. älskar thailand av hundra anledningar och patong därockså, men när en man i 20~åldern (svensk) går förbi och säger "men vadå, ta henne på rumpan och betala lite så får du ju knulla" blir jag lite smått mörkrädd för prositution är så läskigt vanligt här. fick i alla fall shoppat en del jag längtar länge efter men är nere på mina sista ören och som tur är erbjuder hotellet taxi till flygplatsen för endast 200tbh vilket underlättar en herrans massa. 
 
imorgon åker jag hem!! så - sjukt. jämfört med gårdagen tycker jag mig överleva hyfsat bra men kan fortfarande inte förstå att detta faktiskt redan är över. men men, klockan är mycket och jag är inte färdigpackad så detta blir väl det sist för mig innan jag skriver från mitt egna sovrum härnäst. tisdag 9:40 landar jag! puss