femton blir sexton

⋆ Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja massor, men små saker. 

⋆ Har du några nyårslöften?
Ja, i år har jag faktikst det. Inget jobbigt som jag inte kommer klara utan helt kort och gott att bli en snällare människa. Inte så att jag går runt och säger dumma saker till folk, men faktiskt jobba lite på att visa uppskattning och omtanke
 
⋆ Blev några av dina vänner föräldrar i år?
Hm, inte vänner men kusiner!


⋆ Vilka länder besökte du?
Thailand obv, Singapore/Förenta Arabemiraterna/Tyskland (dock bara mellanlandningar haha men ändå så kort svar annars), och sen en veckas semester på Kos i Grekland.

 ⋆ Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat över ingenting. Gjort saker jag inte alls har velat och inte lyssnat på mig själv utan pressat det tills sista gränsen är nådd. 

⋆ Bästa köpet?
förtom thai då, denna bae <3 är fortfarande lika lycklig haha #materialist 

 
⋆ Bästa minnet från 2015?
Får jag bara välja ett så hela thailand-resan, men hann ju få väldigt många fina där.

⋆ 
Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
 Haha oj ska vi ens prata om det känner jag,... måndagsfödelsedagen var ingen höjdare men släktkalaset dagarna innan var <3 och de hade b.la samlat ihop till en GoPro till mig!!!! är fortfarande i chock typ

⋆ Favoritprogram på TV?
Solsidan och Sveriges Yngsta Mästerkock! Edvin <3


⋆ 
Ett datum du alltid kommer att minnas?

Har inte fäst mig vid ett särskilt datum i år, finns ju händelser såklart men har inte lagt dagarna på minnet. Men dagen/dagarna jag lämnade GVI sitter snorfärskt i minnet och hur vi alla bara stod i ring och grät haha <3 varför åkte jag ens hem...

⋆ Vad spenderade du mest pengar på?
Mat och resor. Nä men allvarligt alla pengar i Thailand gick till det (bästa sakerna dock) och sen... ja, sen kläder sorgligt nog haha. 

⋆  Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Ledsnare ändå tror jag. Första halvan var G U L D och har nog aldrig haft så kul, men se.. i maj kom jag hem och ingenting var kul längre. Har inte ens kunnat försöka göra det kul och allvarligt, 2016 kan nog inte ens bli sämre. Ja, bortsett från Feb-Maj. Inget slår det någonsin. 

 

⋆  Vad fick dig att må bra?
Det fanns trots allt otroligt mycket som fick mig må bra! Att "flytta hemifrån" gjorde mig otroligt gott även om jag inte var själv. Att åka iväg för att bo med helt främmande människor DYGNET RUNT och bara lära sig acceptera 20 andras både bra och dåliga sidor. Att planera planera planera långt in på natten för att göra roliga lektioner för barnen och se hur mycket bättre de blev och hur kul de hade. Att gå upp klockan 5 för att rengöra bebissköldpaddor. Att åka iväg med ens närmsta vänner och sova i hyddor flytandes på vattnet. Överleva flertalet hunterspindlar. Få en hjärtevän på barnhemmet. Dansa hysteriskt i ösregn och åskoväder på en strand på Phi Phi Island. Se att mina vänner och familj har det bra hemma och trivs med tillvaron. När ens minikusiner får syskon/kusin och överöser dem med kärlek. Att fira jul men sin familj. 

Ärligt talat spendera alla mina pengar på att se världen så varför gör jag inte bara det igen och struntar i att jag har framtidsångest och ingen ekonomi. 

⋆ Hur skulle du beskriva din stil i år? 
Den går framåt, haha. Men pendlar så mycket mellan att vilja vara någon annan och ingen alls så den går mycket fram och tillbaka. 

⋆  Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2015? 
Sam Smith's Stay with me  och Hozier's Take me to church för sjöng de SÅ MKT i thai. Annars Love yourself <3 och Hello haha. Har ju megacrushat på Adele i år. 

⋆  Fick du många nya kontakter?
absolut!  

⋆  Blev du kär i år?
Ja men bara i sisådär typ 58 miljoner platser, saker och människor. 

⋆ Vad ser du mest framemot med år 2016?
att börja ta hand om mitt lilla hjärta istället för att släpa det på marken bakom mig, utan att låta som ett emokid 2007. Kommer väl på något, tänker jag. Är så sugen på att åka iväg till sol så kanske faktiskt gör det. Tror jag behöver lite inspiration för att orka börja jobba mer igen. Är helt slut i hela kroppen efter 7 månaders total ångest. 

 
 
1
Anonym

hahah måndagsfödelsedagen var ju grym!!!! jag hade väldigt roligt i alla fall :-D