den dära listan

ok, skriver detta mitt i natten den 29e men tänker att bättre nyårslista än på nyårsafton går ju inte. så, här kommer den: 

 Gjorde du något i år som du aldrig gjort förr? Sprang ut med vit mössa på huvudet, började fulltidsjobb, hade AW, vinkade av bff för 3 månader... tja, kanske inget storartat men ändå

Höll du några av dina nyårslöften? ja, faktiskt! var väl kanske iget löfte men har haft en sån där "2014"-burk där jag skrivit ner små bra vardagssaker jag vart glad över under året. ska bli kul att läsa här snart!

Dog någon som stod dig nära? nej, tack och lov

Vilka ställen utomlands besökte du? Har endast vart utomlands en gång detta år (till skillnad från förra då jag var ute och far en hejudans massa) och då bar det av med klassen till Prag. Bra resa!

 

Vilket/vilka datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 17 Januari, 14 Mars,  4 Juni, 16 Oktober. 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014? 

John Legend – All of Me - Tiësto's Birthday Treatment Remix
Clean Bandit – Rather Be feat. Jess Glynne
Thomas Stenström – Fåglar - Spotify Exclusive
Sam Smith – Stay With Me
Omi – Cheerleader - Felix Jaehn Remix Radio Edit
M83 – Wait

 Gjorde någonting dig riktigt glad? att springa ut, när jag fick jobb, när anne, julia och ewe kom in på deras utbildningar. trvias på jobbet, få asfina vänner <3 

Hur tillbringade du julen? med familjen! 

Blev du kär i år? blev jag? nä

Favoritprogram på TV? Paradise Hotel är det enda jag sett.... och lite Idol. pin

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?  "någon"? haha nej. 

Årets bästa film? hm. The Fault in Our Stars är ju <3 men även Boktjuven bara för det är den. och Mockingjay då!

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? jobbade.... men firades i dagarna två innan det! 

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? haft lite bättre betyg. de är inte dåliga, men kämpade inte för dem över huvud taget. 

Planer för 2015? ooh, "hemligt" ännu! snart så :))) annars får jag väl förhoopningsvis tag i det där körkortet också. 

Tror du att år 2015 kommer bli bättre? ser ingen anledning att det inte skulle bli det, varför tänka så liksom?

Har du några löften inför år 2015? hm. njuta! inte oroa mig så mycket över vad som komma skall. hitta ett jobb som känns riktigt bra, kanske en utbildning. 

Har du haft ett förhållande under 2014? självfallet, det enda sanna förhållandet

Vad var det bästa som hände 2014? gudars vilka frågor JAG VET INTE!?!?! det är ju små saker liksom.

Vad var det sämsta? att SD fick närmare 13% i valet. vilket skämt liksom. hatar SD

Fick du många nya kontakter? ja, skulle jag ändå säga. väldigt bra dessutom. 

Bästa köpet? oooh får jag säga tre? 1. min dator. använder den mest <3  2. min balklänning tihiihi   3. vinterjackan från vero moda  



Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? gladare skulle jag nog säga, märker extrem skillnad på gymnasie-frida och student-frida. gillar student-frida mer.

Vad ser du mest fram emot med år 2015?
A L L T


Vad var din största framgång på jobbet 2014? blev förflyttad till "elitteamet", sålde för x antal hundra tusen i september. blev utvald att åka till sthlm på säljutbildning. 


Vad spenderade du mest pengar på? datorn, men finns en risk att mina klädköp tillsammans har gått över den summan. vågar inte se efter 

Något du önskade dig och fick? mycket faktiskt! har ju fått presenter både vid födelsedagen, studenten och jul och har fått så sjukt mycket fint att jag skäms. så tacksam!! 

 

Något du önskade dig och inte fick? någon sorts framtidsvision...

Mest stolt över?
jobbet ändå, att jag faktiskt var bra på det. klarat gymnasiet. 

 

5
Céline

Vilket härligt inlägg, superhärliga bilder! kram på dig :)

A L I C E L A R S D O T T E R

Ja verkligen! Jag lägger inte ner pengar på bättre produkter, men man blir så glad när man får sånna!

Julia

Lät som ett bra år :)

Klara

Hög igenkänningsfaktor på näst sista frågan!

Emelie

Härlig lista!

Gott nytt år :D