sjutton blir arton

Mycket listor här nu men nyår ÄR ju obligatoriskt! Plus tycker det är så kul att se vad man svarat varje år :)

⋆ Vilka sånger kommer påminna dig om 2016?

Tyckte först att detta var lite svårt men så kändes det väldigt självklart efter en minuts funderande 

 

Det här året är liksom uppdelat i ett före och ett efter och det är väl mest låtarna jag lyssnade på i skiftet som har fastnat. men gud vad glad jag är att det blev ett efter. sen avicii för att det är öppningslåten till nollningsfilmen jag gjorde, och coldplay helt enkelt för att det är det band jag lyssnt mest på under året och verkligen älskat. jo men tycker det sammanfattar rätt bra.

⋆ Vem har du umgåtts med mest?

samma som förra året haha... linn och johanna, emil och victor! mina best buds och pluggisar <3 

⋆ Har du blivit bättre på något?

Att våga! Det är inte så farligt att misslyckas det leder oftast till någonting bra ändå, kanske bara inte det man tänkte sig från början. 

⋆ Vad var extra bra?

Att jag lärde mig vad jag faktiskt är värd! KLAPP på axeln där ändå?!??

 

⋆ Vad var extra dåligt med året?

Det tog minst sagt sin lilla tid och några (många) envisa vändor att inse det haha... 

⋆ Lärde du känna några nya människor?

Ja! Och är så peppad på nästa år känner jag nu! 

⋆ Gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut?

hahahhaha jag tog en körlektion vilket också var det absolut värsta jag gjorde under hela året....alltså ni anar inte! har ju kört en del hemma och läraren vardet sjukaste jag vart med om. han började med att säga "vad du än gör ska du inte tänka på säkerheten" men vi var ju ute och körde mitt i örebro centrum med tåg och korsningar och allt och när jag då kollade ut för att se att det var lugnt att köra skrek han på mig för att jag skulle minsann inte kolla säkerheten. när jag skulle köra ut på en huvudled kom det en bil från vänster så jag stannade eftersom jag har väjningsplikt men så svängde den in vid mig utan att ha blinkat och då skrekskällde han på mig och ba "MEN KÖÖÖÖR DÅ den skulle ju svänga" osv osv osv hundra saker till orkar inte ens gå in på det 

alltså det var SÅ traumatiskt ringde victor och grät i typ 30 minuter. 

⋆ Vad var din största framgång på jobbet 2017?

Har ju inte jobbat jättemycket (eller jo, men i perioder). hm. vet ej?

 

⋆  Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 

Jag har nog vart både gladare och ledsnare. Var ganska nere under våren och framförallt sommaren men hösten var guuuld. mina vänner sa att jag kom tillbaka som en ny person och det kändes verkligen så också. 

⋆ Vart reste du under 2017?

Kristianstad på P-riks riskmöte med peve-styrelsen!, Uppsala och firade valborg!! Pratade med anne om det igår och vi insåg att vi inte minns så mycket av vi gjorde.... heh, Brighton! Mest stressande resan i.mitt.liv pga konstigheter med alla flyg och tåg och bussar och ja allt men självklart så värt det väl där! Stockholm både privat och i på utbildning, Falkenberg på minisemester vilket var så otroligt välbehövligt och mysigt! 

 

⋆ Vilka ser du som de största händelserna under året?

Hm... Coldplay var riktigt mäktigt (!) men kanske inte en stor händelse? Alltså det hände typ inte så mycket i år?? 

⋆ Vad tänker du göra annorlunda nästa år?

resa mer! inte vara så negativ, kollektivtraik exempelvis förvandlar mig till en BITCH och palla det egentligen

⋆ Tror du 2018 kommer bli lika bra?

Ja! Bättre! Nu jävlar 

⋆ Vad kommer du sakna från 2017?

Att ha en klass tror jag? Oavsett om jag får åka på utbytestermin eller ej kommer nog många vara borta på annat håll, delvis skriver vi C-uppsats och alltså inte har mycket lektioner tillsammans och sen till hösten är det antingen utomlands eller prakik vilket båda innebär distans. Har liksom "pluggat klart" i den bemärkelsen och tycker det är lite jobbigt/tråkigt från och till. 

⋆ Vad gjorde du på din födelsedag?

Då bjöd jag på middag i all sin enkelthet hem, det blev grönkål och valnötspasta som blev succé faktiskt! Sen åkte jag hem och firade med släkten den helgen. Nästa år blir det födesledagsfest! 

 

⋆ Vad önskar du att du gjort mer?

ätit ute mer! hm. alltså prioritera saker som jag vet att jag tycker om och mår bra av

⋆ Vad spenderade du mest pengar på?

har faktiskt inte spenderat så mycket pengar i år utan sparat en del vilket känns väldigt bra med tanke på att jag hade lite ångest över det förra året. men å andra sidan flyttade jag då och det ÄR dyrt så.. ja.  men resor har väl blivit dyrast, alla tåg hem och tillbaka osv. 

⋆ Och så slutligen; Vad ser du mest framemot med år 2018? 

uuuuuugh att förhoppningsvis få åka utomlands!!!! och ta examen (blir ju januari 19 men räknas till höstterminen 2018 såatte får TYP stå med här)  

LÄS TIDIGARE ÅRS LISTOR:

2012 → HÄR    |    2013 → HÄR
2014 → HÄR     |    2015 → HÄR 
2016 → HÄR