torsdag 19:08

 
6 september mina vänner. det byter alltså exakta åttiosju dagar kvar i singapore. inte för att man räknar ner (inte?), men ändå. 
 
har nog slutligen kommit fram till att jag får fan bara ta och göra det här. livet är sugigt just nu och det är så jobbigt att det behöver vara det i singapore när det borde vara så bra, men det kommer bli bra. en dag så. det här året har varit förjävligt på så många sätt att det är inte så konstigt att jag inte har någon energi kvar. det får vara så, det måste få vara så. 
 
sen kommer jag såklart försöka göra något bra av tiden också, det är ju liksom inget fängelse. på torsdag har jag en biljett bokad till Langkawi och jag tror att jag ska åka men är inte helt hundra än. den 28e september, ca 3 veckor alltså, åker jag vidare till bali i hela 11 dagar. har också bestämt mig för att det ska bli MIN resa. även om vi är många som åker och det är svinkul att göra saker tillsammans ibland ska jag också unna mig att bara ligga på en strand och chilla med en podcast, åka ut ensam till någon ö, dra på egna hajker och äventyr och hitta nya människor att umgås med. en frida-resa helt enkelt. det blir nog bra. hitta tillbaka till en glad person för det har jag inte varit på allt för länge och jag saknar henne.
 
den är hösten blev inte alls som jag tänkt mig men det måste inte betyda att den är dålig bara för att jag mår dåligt. om det här leder mig till min examen kan jag inte ens föreställa mig hur stolt jag kommer vara när jag väl står där i örebro med ett diplom i min hand. där har vi målet och nu eller aldrig behöver jag kämpa mig genom det här för min skull. för att jag vill dit. jag ska fan ha den här examen. konstigt nog så lätt att glömma att det faktiskt väntar en SÅ stor belöning när jag åker hem i december. 
 
sen ber jag en stark stark stark bön för att min familj kan komma ner och hälsa på. det hade gjort en sån fruktansvärt skillnad i att ha något sådant att se fram emot. håller alla tummar och tår jag har. 
1
Ida

Bali, din lyckans ost. Det är ett fantastiskt land. Du måste testa att surfa! :)