13.09.18 - 17.09.18

 

 
 
Man kan ju minst sagt säga att resan började originellt med att victor dyker upp helt blodig på flygplatsen efter en liten olycka kvällen innan. tyckte han borde gå till läkaren för att få det rengjort och det hela slutade med 3 stygn och ett och annat piller i en veckas tid. jesus. 
 
Resten av kvällen tog vi det relativt lugnt med massage och en fin solnedgång med pizza och singapore sling på stranden innan jag hängde med lite nyfunna vänner från hostlet. Det regnade verkligen konstant hela helgen vilket var lite tråkigt, men det är ju trots allt regnperiod. Dagen efter tog vi oss ut på hajk för att nå ett vattenfall - alla vet ju att vattenfall är 100x coolare när det regnar. Vi köpte ponchos i panik då vi blev helt dränkta av ett skyfall som varade jag vet inte hur länge, det fullkomligt öste ner. 
 
 
Dag tre hajkade vi återigen till ett annat vattenfall och hot springs. Jag och Gabby kände oss ändå dygnsura så vi passade på att hoppa i och bada, strömmen var helt SJUKT stark men lätt en av de bästa sakerna på resan. Sen mötte jag upp några nyfunna svenska vänner för att chilla med dom på kvällen. 
 
 
sen var det lite bättre väder! vi hyrde en båt och tog oss runt till lite olika öar runt langkawi. förstår inte hur det alltid slutar med att vi går mil i trappor, benen börjar nästan skaka bara jag ser en trappa för dom är så trötta på rörelsen. alltid värt det dock, såg så vackra platser!
 
hade en första riktigt chill kväll och somnade tidigt (12) eftersom vi skulle åka mot flygplatsen vid 6:30. Var framme på campus vid 12-tiden och har chillat på poolen med några danska vänner resten av eftermiddagen. Just lassat ut sista tvätten, ALLT luktade skunk efter att ha blivit dygnsurt i regnet och inte kunnat torka ordentligt på hostlet, och ska nu skriva lite kort på en gruppuppgift innan det blir en tidig dag för mig. Känner mig helt tom som man brukar göra efter att inte varit ensam alls på några dygn. överall en bra resa iaf!