INSIKTER

Så! Det var ett tag sedan nu. Jag har faktiskt stannat i Singapore sedan jag kom hem från Bali för en månad sedan. Det kanske inte låter sjukt för er, men här är det nästan krav på att man ska ut och resa varje helg (!), vilket jag verkligen inte hade haft råd med men inte heller vart så sugen på det senaste. Har verkligen varit hemmakär i min fina stad och känt att jag vill ta vara på att vara här och det har verkligen gjort mig SÅ gott! Jag vet att jag lämnar snart men känner att jag tagit vara på min singapore-dos nu! Det är liksom bara 4 veckor kvar? Har i alla fall tagit lite blandade bilder från en helt vanlig vardag här, som jag tänkte dela med mig av. 
 
 
Halloweenfest på Zouk! Hade absout en rolig kväll som slutade med att hela mitt studentrum är rosafärgat
men det var lite väl mycket folk på klubben, så det drog ner betyget lite. Var i alla fall leopard!
 
En kväll satte jag mig på skolan och käkade en sen middag tillläste bloggar och röjde undan lite
plugg. Har ju varit strul med min dator sen jag kom hit men här hade jag precis fått tillbaka den...
i tre dagar, nu är den inne igen. Irriterande ja. 
 
En morgon vaknade jag 06:33 av oklar anledning, men möttes av den är fina soluppgången
så var tvungen att knäppa en bild från min våning. blir mäktiare om ni tänker er in varma fläktar
och syrsor i bakgrunden. väldigt fint.
 

DET HÄR!!! köpte knäckebröd på ikea och hittade ost och jag har inte ätit någonting SÅ GOTT
på flera månader. herregud smälte i munnen. aaaaah mer mer mer 
 
 En fredagkväll satte vi oss i skolans föreläsningssal och kopplade upp netflix på storskärm. Bortsett
från att stolarna ger en träsmak efter 10 minuter var det väldigt mysigt. Såg Grand Budapest Hotel vilken
inte alls var som jag tänkt mig, men gillade den! Mer i efterhand nästan, haha?
 
 Förstå att det här är mitt i skolan, mellan north och south spine. tog en bild för fick lite sting i 
magen av att WOW vad jag uppskattar denna utsikt ändå. inte i närheten av jämförbart med örebro haha.
 
I alla fall. Motsägelsefullt nog bokade jag dock precis flygbiljetter till Kota Kinabalu på Borneoön i helgen, fredag-måndag. Efter helgen vet jag att jag kommer behöva plugga mycket så ville ändå passa på med en helg sol och bad, få tillbaka lite bränna hehe. Kan dock inte sticka under stol med att jag är lite nojjig över flyget efter krashen i indonesien. Hade ju lika gärna kunnat vara jag eller någon vän som var ombord, fick definitvt lite ångest i magen när jag hörde om det och en av mina närmsta vänner skulle flyga därifrån den dagen. Var inte ombord dock, vilket var tur. Obehagligt minst sagt! Jag vet dock absolut inte mer än resten av världen även om Singapore just nu hjälper till med efteraretet och dykningarna. Vi får vänta och se helt enkelt.
 
Ikväll är det ladies night med Sharon, Gabby och Aniek och det ska bli otroligt roligt. Köpte mig en ny svart klänning för ett tag sedan och tänkte inviga den. Räknar med en episk kväll med mina girls. kraaaamar