STUDENT HOUSE TOUR

 
Välkommen hem till mig! 11 våningen i ett singelrum med aircon, sämre kan man definitivt få det!
 
 
Stort vet jag inte om jag skulle kalla det, men det är å andra sidan inte mycket tid som spenderas här. Lakanet är fruktansvärt, jag vet, men de jag tog med hemifrån åker av hela tiden så är väldigt tacksam över dessa som dras över hela madrassen. Lådorna under sängen har jag fyllt med underkläder, badtillbehör osv och skorna finns i facket under garderoben. Resten står på hyllan längs med väggen mitt emot, syns inte så bra dock. Lite kaosigt fortfarande, allting syns ju. 
 
 
Min korridor!
 
 
Det gemensamma badrummet. Ser lite fräschare ut än det kanske faktiskt är, men fortfarande absolut överkomligt! 100% nödvändigt med flipflops dock, golven är fort rätt äckliga och jag har märkt att ingen av mina lokala grannar tvättar händerna efter toaletten (?) så är även väldigt glad över handsprit. MEN, man har ju definitivt sett värre badrum i sina dar så klagar absolut inte. 
 
 
Och tvättrummet, där vi kan fylla på med destillerat vatten i den lilla maskinen längst bort. Det går att dricka kranvattnet men har blivit rekommenderad att köpa i alla fall. Borstar tänderna etc i vanligt dock! 
 
Det var den housetouren det, har i alla fall inte sett något kök på våningen men det kanske dyker upp med tiden. Helt ärligt är det INGEN som lagar mat här ändå, köper allting ute. Frukost är klart svårast, det mesta andra finns. Har ett pokébowl-ställe på skolan insåg jag igår, faktiskt väl värd lunch för 25 kronor. Ikväll ska vi iväg på exchange-party för alla på båda NTU och NUS och även om jag inte riktigt är festsugen blir det nog väldigt roligt att träffa folk så ska börja göra mig iordning nu. hööööres