dag 11

 
Inne på vecka två, det vill säga sista veckan med Add-Drop och det är en så sinnes resa. Fick i slutet på förra veckan veta att man kan skippa kölistan om man går till varje instituts admin-office, vilket såklart gav mig en smärre inre panik till en början. Idag har jag dock haft mer flyt och har gått från 2 registrerade kurser till 6 registrerade kurser vilket innebär att jag kan pussla ihop mitt schema som jag vill ha det. Lutar mot följande (behöver alltså fyra kurser totalt):
 
Tisdag
8:30-12:30; Strategic HR management - registrerad och klar
14:30-1730: Leadership in the 21st century - registrerad och klar
 
Onsdag
11:30-14:30 Managing HR in the public sector - registrerad men inte säker
Är dock i kö för en annan kurs som heter marketing som jag hellre läser, men har denna som back-up. 
 
Torsdag
8:30-11:30 Psychology in the workplace - registrerade men inte säker, beror på hur svår nästa kurs är
14:30- 17:30 Management decision tools - registrerad men kan vara för svår, annars rolig!
 
Fredag
8:30-11:30 Marketing communication - registrerad men kommer ta bort, försökt byta till en månagskurs men det är svårt och jag prioriterar ändå hellre en ledig fredag och andra kurser, eftersom alla andra är lediga och vi vill kunna ha möjligheten att resa här. 
 
 
På tal om något annat passerade förra veckan fort, förmodligen eftersom jag inte hade några kurser klara då och därav inte heller kunde plugga alls. Vi får inte lämna landet förrän den 29e augusti (visumen är klara först då) så vi har helt enkelt passat på att utforska singapore. Här ovan är botaniska trädgården som hade en jättefin orkidé-avdelning som jag vet att många hemma hade älskat. Väl värt besök!
 
 
Och så en stranddag! Sentosa island med andra ord, helt klart värt att åka till för att få strandkänsla men längtar samtidigt till de mer genuina ställerna. Dock väldigt häftig ö! Ska besöka Universal studios där snart också, det ser jag verkligen fram emot!
 
 
Och igår var vi både i chinatown och chineese garden (som märkligt nog ligger 30 minuter ifrån varann med tunnelbanan). Snittar enligt iPhone 20k steg per dag här. Märker knappt att vi går så mycket men har knappt någon egentid på rummet alls (börjat ta tillbaka mina kvällar nu dock) så det är ju inte så konstigt. 
 
Även om jag fått väldigt fina vänner här, vi är en väldigt blandad grupp som jag verkigen trivs i och vi skrattar mycket ihop, kan jag verkligen inte sätta fingret på vad det är som fortfarande skaver lite. Går ständigt runt med en känsla att jag kanske inte alls ska vara här, att jag borde åka hem. Det handlar egentligen inte om att jag vill åka hem, för jag vill ju det här och jag vill trivas här, men magkänslan säger helt emot? Som om jag verkligen är på fel plats. 
 
Så även om jag gör mycket roligt och skrattar mycket, trivs med kurserna och allting som egentligen kunde varit mycket värre tär det på mig att jag inte känner mig rätt. Saknar min trygghet kanske. Göteborg fick mig att börja läka och jag hade kanske behövt läka klart innan jag påbörjade en HELT annan resa som kräver väldigt mycket energi och självförtroende av mig. Krockar mycket i att jag inte klarar av att vara den personen jag vanligtvis är, som är glad och trivs med uppmärksamhet och att vara i centrum. Lite tankar en måndagskväll, skyller på yogan. Försöker ignorera flykt-tankarna så gott det går och tänka på att jag är otroligt tacksam över att jag får vara här, för det är jag ju också. Krock, som sagt. Godnatt på er