chocken

 
 
jahapp så var man framme. 
flygresan gick väl bra får jag säga, försökte sova mestadels av tiden och det gick ändå helt okej på 8h-flyget mellan qatar och singapore. var på hotellet runt 23:30 och 7:30 morgonen där på packade vi ihop för att åka mot skolan och checka in här. 
 
har varit väldigt mycket upp och ner. var ju väldigt inställd på att åka hit men insgå att jag inte över huvud taget har smält att stanna här, fick en chock när det smälte in på flyget och har varit ganska ledsen över det. är ju så fruktansvärt långt hemifrån. sen har jag träffat en massa nice männsikor och om två timmar ska vi åka mot stan för att gå på roof-top pool party och det blir nog väldigt roligt, men ska ta det lugnt i början för att försöka smälta allting. blir lätt panik när man plötsligt sitter helt själv i ett sterilt rum och inte vet vad man håller på med, men det går nog över. 
 
igår fixade vi i alla fall allt från studentpass till sängkläder och det var verkligen en historia i sig. åkte till den närmsta gallerian vid 16:30 och var inte hemma förrän 22, det var SÅ krånligt att hitta täcken. Pratade dock med säkert 25 andra utbytesstudenter med exakt samma problem, så fick ju några nya vänner på köpet i alla fall. Skulle egentligen ätit frukost vid 9.30 men sov ut till 10,30 och det känns i efterhand som ett otroligt bra beslut med tanke på att jag somnade först vid halv fem imorse. 
 
första intryck annars är att skolområdet är helt enormt, har inte ens sett en fjärdedel tror jag. dessutom verkar alla ha lite skev avståndsuppfattning? Kan fråga om vägen till ett ställe som ligger 500m bort och ALLA säger "det går inte att gå det är för långt, du måste ta bussen". Är ju en promenad på typ 7 minuter haha. Nåväl. Har inte packat upp än utan försökt hålla mig sysselsatt med att vara med människor istället, men får kanske göra ett kraftryck nu när jag har 1,5h till godo innan vi ska ses för lunch och åka mot stan. eller så crashar jag hemma hos någon, vi får se.