OKTOBER

 

Månadens färg:
Rött och gult! Har färgbombat denna hösten och jag ä l s k a r  det! 

Månadens favorithändelse:
Jag är ju en sån som knappt minns vad jag gjorde igår... men i fredags fyllde Gustav 26 och bjöd in till mysmiddag hemma hos honom vilket var SÅ trevligt! Vi hade finsittning från introduktionen vilket också var en så otroligt lyckad kväll! 

 

Månadens dryck:
Proviva hallon granatäpple! ÄLSKAR proviva hallon granatäpple!!! Ser det dock som lyxvara (unnar mig visserligen typ 2ggr/månad MEN då förtär jag iaf något till frukost)

Månadens ovanliga:
Hm ja... halloween kanske? Inte varje månad man har blod rinnandes från halsen men kände mig fett snygg i mina lösögonfransar seriöst älskade dom! 

 

Månadens mående:
Jo men bra! Har verkligen världens bästa vänner som jag alltid har så roligt med, oavsett om vi är på föreläsning (hehe), käkar lunch, kollar PH eller kör en förfest. Skolan känns under kontroll och jag har en superbra mentor som lär mig otroligt mycket om hur arbetsrätten fungerar i verkligheten. Men längtar hem lite nu, har inte vart hemma sen augusti så bokade nyss biljetter till imorgon. Otroligt skönt. 

Månadens middag:
Gjorde världens godaste gryta för några veckor sedan när det var extrapris på grytbitar. Fräste grytbitarna med scharlottenlök (vuxet, jag vet) och svamp. Ska helst vara kantareller men en är ju student så blev ica basic champinjoner :)))) GOTT det med dock! Iaf --> över till en stor kastrull/gryta och massa matladningsgrädde, kycklingfond och viktigast av allt: svartvinbärsgelé!!! ALLTSÅ. Smakade som mormors mat <3 Servers med ris, bladspenat och lite körsbärstomater alltså mmmmmmmhm så gott. 

 
Månadens bästa inköp:
Hmmmm Jadu. Har inte shoppat så mycket men gillar den gula blusen på bild 1 från ginaTricot. Köpte faktiskt ett par byxor också insåg jag nu men det blir nog en reklamation på dom, en söm har sprack första användningen och kände därav inte att den kvalitén levde upp till priset. 
 

Månadens bästa beslut:
Att åka hem i helgen! Har längtat så mycket efter en lugn helg för det har man aldrig här haha... 

Månadens upptäckt:
FORNI OCH HAMILTON!
Ni som känner mig vet ju att jag var totalt besatt av michaela och dashas pod när den gick och har lyssnt om varje avsnitt säkert 30 gånger så ingen var lyckligare än jag när denna startade! Har älskat varenda avsnitt och skrattat och gråtit om vartannat. TIPS! 

 

Månadens projekt:
Att bli frisk... seriöst! Folk tror jag driver när jag säger att jag vart sjuk sen augusti men det är verkligen så. Det här är på riktigt första veckan jag inte hostat, snorat eller vart yr i skallen på jag minns inte ens hur länge. Det är jättemärkligt men så fort jag är i Örebro sjunker mitt immunförsvar i botten. 

Månadens längtan:
JULEN!!!!! Alltså längtar så så så mycket till att sätta mig på tåget där i mitten på december. Vi slutar med föreläsningar den 11e december och har PMskrivande fram till 12 januari, dock bara 7 sidor, så kan verkligen ta jullov!!! m a g i s k t 

 

Månadens uppfyllda mål:
Hm.. Alltså jag har skapat mig en framtidsvision igen! Har varit lite stressad över vad som händer efter examen och allting men det börjar falla på plats i mitt huvud. Allt är ju fortfarande öppet för man vet aldrig vad som händer, men planen/drömmen är i alla fall att läsa lite avancerade kurser inom ledarskap och management på SU. Vore fantastiskt kul! 

Månadens ouppfyllda mål:
Träningen, jag har inte alls tränat den här månaden! Dock mestadels på grund av att jag inte har mått så bra och så fort jag tränat har jag blivit sämre igen. Tagit mycket promenader dock och klappat alla kor i hela örebro ish så det får duga tycker jag. 

Förhoppningar på november:
Jag har bokat in mig på en intensivkurs inför körkort eftersom jag orkar inte att jag inte tagit tag i det än... men tycker ju det är kul, så blir nog bra. I övrigt är det inte så mycket som händer (bortsett från att hela november i stort sett redan är uppbokad dårå) men det är ju alltid så, transportsträckan fram till jul hehe.... hoppas på snö!!! förra året kom första snön den 1e och det vore såååå mysigt. Har ju minusgrader om kvällarna här nu. Men progosen visar 7-8 grader nästa vecka (har liksom vart 1-3 grader nu!????!?)  så ytterst tveksamt. well well