söndagen den 19e mars

Är dålig på att uppdatera om livet och tycker det är så tråkigt. Min bästa aktivitet (okej lite överdrift men jaja) är att läsa i min gamla blogg för det finns så mycket godbitar där jag helt glömt bort. som när jag och julia gick på museeum och jag var superstolt över bildredigering eller när jag skrev en text om att må bra igen eller när jag skulle börja videoblogga (lol) och sedan pratade om lampor i 20 minuter (lol x2), när jag gjorde konstiga listor (samt fick hybris) och en massa andra bra grejer som är kul att minnas. Så tänkte att vi kör något old-school med webcam och listor. let's go
 
 
→ När grät du senast och varför?
Grät alltså i förrgår, i över en timme, för att jag förlorade ett parti schack. JA!? Kan även stavas PMS men let's not jinx it känner jag. Har ju tydligen blivit en sån som spelar schack på fritiden för att "det är utmanande och kul" :)))) 
 
→ Tre saker du AVSKYR?
1. Äta samma mat(låda) flera dagar i rad. Usch. 
2. Disktrasor. Min egen är okej för den använder ju bara jag, men generellt så är det något jag a-v-s-k-y-r.
3. återkommer, kommer inte på något 
 
→ Hur var du i skolan?
Oj jag har nog vart det mesta. Både lat och amibitiös, både framåt och tillbakadragen. Men har aldrig känt mig så beroende av skolan i den meningen så det har inte spelat så stor roll vem jag vart i klassen eller vad man ska säga.
 
→ Vad blir du stressad av?
Oplanerade människor, eller snabba stora förändringar. Vilket egentligen är märkligt eftersom jag för några år sedan var suuuuperspontan, men kanske berodde på att det ändå var jag som bestämde och hade kontroll. Jag vet inte men är mer kontrollfreak än jag vill erkänna. 
 
→ Tre saker du ÄLSKAR?
1. MAT
2. Människor
3. Strukturerad vardag <3 
skönt att denna var lättare än punkt 2. 
 
→ Så, tre saker du AVSKYR?
3. SNABBA STORA FÖRÄNDRINGAR börjar typ gråta bara jag tänker på det 
 
→ Hur tror du andra uppfattar dig?
Öppen, oplanerad (haha, men faktiskt), glad men starkt humör... haha alltså jag har ingen aning. Men har blivit jämför med Cam i Mordern Family och är väl gaaaaaanska stor igenkänningsfaktor i honom hehehe 
 
 
 
→ Hur uppfattar du dig själv?
 Normal vanligtvis, pendlar mellan extremt lat eller extremt effektiv finns inget mittemellan. Ibland tänker jag hur fan folk kan vilja umgås med mig och ibland får jag hybris och undrar varför inte alla vill det för kan ju va riktigt rolig också. Eller såhär: är långt ifrån perfekt (WHAT OMG!?) men värderar mina närmsta personer ofantligt högt och gör oftast mer för dom än för mig själv. både bra och mindre bra. 
 
→ En situation du tycker är jobbig/pinsam?
När man får oväntat besök och inte hunnit städa :))) Grejen är den att jag städar varje dag när jag kommer hem (eller städa och städa men plockar undar och torkar ytor osv) och stökar ner det igen VARJE MORGON för att jag inte orkar bry mig när jag är trött och grinig på att starta en ny dag. behövs max 5 min för att det ska vara lugnt men ja, kom inte innan dess haha 
 
→ När känner du dig som vackrast?
Hm. Alltså egentligen; när jag är riktigt riktigt glad så det typ kittlas i hela kroppen. Eller i hundfiltret på snap, obv. säkerligen inte då jag "ser som vackrast ut" (asså hemskt men är SÅ FUL när jag skrattar) men känslan är sån i alla fall haha.. 
 
 
 
→ Vad skrattade du senast åt?
gick precis igenom min kamerarulle och hittade en från när jag färgade ögonbrynen, inte hade duschat och därmed såg ut som karlsson på taket och ÖVERDRIVER INTE. Men den bilden visas för utvalda få (blev en riktig hit på senaste fadderkickoffen)
 
→ Något du funderat mycket över?
generellt eller idag? funderar seriöst typ mest på vad jag ska äta till middag. och därmed även lunch. och om jag måste ha matlåda. och hur sugen jag kommer vara på samma mat nästa dag. och när jag ska handla. och hur gott jag kan äta för minsta kostnad. MAT E LIVET<3 och på hur rimligt det vore för mig att skaffa hund. 
 
 
→ Tre saker du är rädd för?
1. SPINDLAR
2. Döden. fast inte att dö per se, men att förlora viktiga människor
3. För att jag inte lever tillräckligt, att ex. inte åka på resor för att det är bra att ha buffert osv osv fastän resor e livet. ni hajar. 
 
→ Ett yrke du tror du hade varit dålig på?
DAGISFRÖKEN usch gud NEJ känner jag det var det värsta jag gjort i livet. All eloge till er som klarar det. Hade inte heller klarat av snickare och sådant man måste vara högt uppe för (höjdrädd for life) eller väktare (satans tråkigt tänker jag). Finns mycket jag valt bort i livet faktiskt. Glad att det finns andra som gärna gör jobbet om man säger så.
 
→ Ett yrke du tror du hade vart bra på?
 Ja men något inom HR får vi ju hoppas eftersom det är där jag med största sannolikhet kommer hamna, men tror även jag hade vart svinbra lärare (pga i'm a natural), PROGRAMLEDARE yes i'd kill it, typ... reseledare!! Guide över lag?? vet ej faktiskt. Men något där jag får briljera men vara som jag är, lite överallt. Det brukar gå hem! 
 
 
 
Det var det! Pussigull