the yellow dress

Yo party people! Hur mår ni?? Dags för lista tycker jag!! 
 
 
HAR DU?
 
Folköl i kylen:
→ Aldrig haft? Eller alltså är inte folköl sån man köper på ICA? Äsch har ingen annan öl heller för tillfälllet så nevermind
 
Något husdjur:
→ Nej men alltså vill ha <33333 En svart mops eller fransk bulldog och ska döpa honom till Frank alternativt Ralph och ska älska honom mer än livet 
 
En favoritsötsak?
→ Ferraribilar! All day every day 
 
Puder på dig:
→ Borde nog men äger inget. Fast nu på sommaren kör jag bara ögonbryn och fransar ändå, och lite contour/highlighter #youtuber
 
Några framtidsplaner:
→ alltså.... mjo. men vi får väl se. 
 
Några MVG:n:
→ vi har ju max VG på universitetet men jodå några såna har jag lyckats skrapa ihop. senaste tentan exempelvis, mycket glad!! 
 
Något beroende:
→ alltså älskar ju bekräftelse... får man erkänna sånt? älskar ÄLSKAR solen också. alltså yum. 
 
Fikat idag:
→ ja faktiskt!! var i gymnasiet *känd* som *den som hatade att fika* men en kollega på jobbet köpte kärleksmumstårta på jobbet igår så det slank ner en bit idag också hehehhe
 
Nagellack:
→ Genomskinligt men ändå. På tal om det måste jag berätta SORGLIGASTE som hände idag, när vi på jobbet TVINGADES (av leverantörerna) SLÄNGA  en SOPSÄCK full med NYTT SMINK alltså vi snackar essie nagellack, kroppsoljor, mascaror, highlighters RUBBET. Vi stod i en ring runtomkring och övervägde att bara sno det istället men nej nej. Så äckligt ju att det bara slängs allting.... jag och johanna hade en liten sorgekvart inne på lagret haha <3
 
Någon vän som bor i ett annat land:
→ oj ja verkligen! bor man utomlands ett tag blir det ju lätt så. 
 
 
 
VEM?
 
Avskyr du:  
 → avskyr och avskyr väl ingen person specifikt men har lyssnat massor på poddar och dokumentärer och sådär och är bara överlag SÅ. TRÖTT. PÅ. MÄN. Alltså på riktigt hur svårt kan det vara att bete sig som en normal människa det vill säga inte kränka eller uttnyttja andra människor? FATTAR. INTE. 
 
Delar du mest minnen med:
 → Anne since vi har gjort typ allt och mer därtill
 
Längtar du mest efter:
 → saknar min hjärtevän<3 
 
Stör du dig på:
→ GOTHIA JÄVLA CUP!!! Alltså gillar tanken på det och så men seriöst har åkt för många tåg efter jobbet med lag som SKRIKER i helvetes evigheter alltså vill bara kasta av varenda en om dom inte håller käften. 
 
Gosar du med: 
→ en lycklig jävel kan man tycka
 
Lagar mat:
 → mammis just nu tack och bock. annars är det sällan man blir bjuden. eller ah. jo. 
 
Diskar: 
→ BOR SJÄLV OKEJ DON'T RUB IT IN. 
 
 
VILKEN?
 
Tidning läser du:
→ ingen
 
Buss åker du oftast:
→ Cyklar mest överallt men 2, 3, 10, 9 går bra från mig och in till stan. om jag är hemma vill säga
 
Dag fyller du år:
 → som om ni inte vet det *hybris* 95|01|19
 
Årstid föredrar du:
→ Maj :-))))))) 
 
Stad är du uppväxt i:
→ Göteborg 
 
 
 
VAD?
 
Gör du nu: 
→ Har jobbat, kört bil (hahahhahah), pluggat teori, kollat clueless, föräldrafällan osv osv och BORDE VERKLIGEN SOVA har inte vart uppe såhär sent på hela sommaren (ännu mer skrattretande och inte helt sant men iaf inte av anledning att jag strösurfat)
 
Är bra med dig:
→ jag bjuder gärna på mig själv och jag har ganska lätt att få nya vänner. sen känner jag inget behov av att ta in fler i min närmsta närmsta krets men har har liksom vissa man ringer vid vissa tillfällen om ni förstår? nöjd med det. 
 
Är dåligt med dig:
 → väljer inte alltid mina fighter och jag har fått erfara att det är väldigt lätt att bråka med mig. jag vill ju liksom pleasa folk vilket gör att jag inte alltid står upp för att jag också har rätt att få tycka och känna saker så har tagit lite väl mycket oförtjänt skit det senaste året (och ibland helt tvärt om, man är ju inte perfekt). sen har jag fortfarande lätt att gå in med för mycket energi i saker *host* *personer* som inte är bra för mig och där jag inte får något bra tillbaka. 
 
Vill du arbeta med:
→ Har flera saker faktiskt, turligt nog väldigt relaterat till det jag även pluggar.

1) Hade gärna startat företag och jobbat med chefsutbildningar/ledarskap osv osv men vill ju ha en MASSA mer erfarenheter för det så vem vet det kanske blir men inte just nu.
2) Hade mer än gärna jobbat med "frågor" (svar nej, praktiskt!!) med hur vi skapar bättre möjligheter för integration på arbetsplatsen, alltså hur vi drar nytta av arbetskraft som kommer hit. Det tar liksom idag 7 år för en nyanländ att bli "likvärdig" arbetsmässigt med en "svensk". 7 år!!! Fatta vad mycket potential man missar. Sjukt intressant tycker jag. 
3) Psykisk ohälsa och hur det bemöts/orsakas/förebyggs på arbetsplatsen. Och liksom motivation och att typ våga satsa??? Låter jätteluddigt i text och är väl ännu luddigare i mitt huvud men det är några områden i alla fall. 
 
Är roligast just nu:
→ alltså jobbar så jälva mycket vilket inte alltid är det roligaste MEN skrattar ändå mycket på jobbet eftersom jag har bra kollegor och det har jag också märkt inte är en självklarhet. 
 
Har du på dig nu:
 → Naaaada bc well :)))
 
Äger du för skor:
→  Seriöst typ inga för slängde 7 par när jag flyttade hem över sommaren. Fick med andra ord med mig 2 (TVÅ!?!) par skor hem för alla tillfällen i 3 månader. kul. 
 
Läser du för bok:
→ redan läst alla. 
 
Ska du göra nu: 
 → Sova, jobbar imorgon (som att det är ett undantag) och tågen är helt kaos denna vecka och ja jag vet inte. Men har bara 2 veckor kvar att jobba vilket känns långt bort men orimligt skönt (fatta att sommaren är slut??????? kan ej ta in).