X

 
 
du skulle fyllt 50 år igår. 
 
jag undrar så mycket över hur det hade vart. om du hade vart gråhårig nu. bott kvar på samma ställe. 
 
jag är vuxen nu. en helt annan person än den du kände, såg växa upp. du har ju missat det, resten av resan. hanna tog studenten. flyttade till oxford med henrik men kom tillbaka igen. tog examen från personalvetarprogrammet och började med att vikariera för en chefstjänst direkt. victor har också tagit studenten. läste upp en kurs på bara några veckor, en som jag själv hoppade av, och förmodligen kommer han läsa programmering till hösten.
 
jag tänkte på det idag. jag minns inte en enda gång där du sagt att du älskar mig. inte en enda, även om jag är ganska säker på att det är fel.  jag minns att du gjorde de, älskade mig. minns när du på intensivvårdsavdelningen tog min 11-åriga hand och vi i tjugo minuter satt och grät tillsammans eftersom du inte kunde prata på grund av respiratorn. du kunde inte ens andas själv. 
 
vi har aldrig pratat om det. aldrig om hur det hade kunnat vara om du hade blivit frisk. eller hur det var för den delen. hur mycket det påverkade oss och jag har aldrig riktigt förstått någonting. minns så tydligt när mamma säger "frida du förstår väl att pappa inte kommer överleva" och jag aldrig träffade dig igen, men jag hade inte alls fattat. du bara försvann. 
 
du skulle ha fyllt 50 år igår och jag är ledsen att du inte fick göra det. 
 
 
1
Becca

❤️