BALI EDITION

 
 
Dåså mina vänner! Här på NTU har vi höstlov vilket innebar att vi var ett gäng som drog till bali i hela 11 dagar! Lyxen i att ha det så nära är ju inte att leka med, betalade alltså 1300kr för tur/retur biljetter och två timmars flygresa. Och ser ni eller!???! Är ju inte en ö att leka med direkt. 
 
Den planerade turen var uluwatu - nusa penida/lembongan - ubud - seminyak. Jag blev dock snorsjuk resedagen mellan nusa penida och ubud så 7 av resdagarna var jag sängliggandes, åkte till och med hem två dagar tidigare för att få sjukvård i singapore istället. meeeeen inte mycket att göra åt och jag fick i alla fall 4 väldigt bra dagar. 
 
 
 
En dag bokade vi upp oss på 2,5 timmes surfskola och det var både bland det roligaste och absolut jobbigaste jag gjort ever. Det var ju inte direkt vid stranden utan dom tog ut oss till riktigt stora vågor på en gång och att paddla tillbaka mot strömmarna var heeeeeelt sinnes utmattande. 100% värda pengar dock. Så kul! 
 
Kan egentligen skriva hur mycket som helst men känner att bilderna får tala för sig själva. Riktigt tråkigt att missa både ubud och seminyak men jag var helt ärligt för sjuk för att ens orka bry mig. Nu har jag spenderat ännu en helg i Singapore och hade fantastiskt roligt; åkte till IKEA för köttbullar och potatismos (!), firade en kompis 20-års dag och käkade lyxbrunch dagen efter. I helgen åker jag förmodligen till Tioman Islands för att snorkla och eventuellt dyka (tog ej cert. på bali pga sjukan) och helgen efter är det halloween! 
 
För två veckor sedan började ÄNTLIGEN jag prata med psykolog hemma (via KRY) och det har gjort u n d e r v e r k för mig. Det har varit så skönt att någon utifrån bara har sagt rakt ut "det är inte så konstigt att du mår som du gör" och sen börjat nysta i det. Det har i alla fall lett till att jag börjat acceptera min tillvaro på helt helt annat sätt än tidigare. Jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv den här veckan, har både klarat alla mina kurser hittils vilket jag ett tag var extremt skeptisk över, och börjat hitta tillbaka till en social glad tjej. Alltså låter kanske lite men det är ett JÄTTEsteg för mig. Har med andra ord alla chanser i världen för att göra sista tiden här minnesvärd. 
1
Emelie

Men alltså wow vad vackert det verkar vara!! Måste verkligen dit!