s i n g a p o r e

 
har äntligen landat i att singapore faktiskt bara är strax över 3 veckor bort. och herregud längtar så mycket att magen vänder sig ut och in. sen är ju jag som jag är, och ibland skriker hela kroppen nästan i panik över hur permanent det är, men om något så är det ju absolut inte permanent. extremt tillfälligt till och med. 
 
nåja. när såna stunder kommer tänkte jag att det kan va nice att påminna mig själv om 6 saker jag faktiskt ser fram emot med den här hösten. rimligt ja? 
 

 
  • träffa människor. GUD vad jag kommer träffa människor. älskar ju det. var största minglaren i thailand och herregud vad roligt det är att träffa folk från andra länder. ser verkligen verkligen fram emot det 
  • leva riktigt utomlands-studentliv på campus. har blivit tilldelad ett singel-rum (MED aircon! så glad) på campus vilket känns riktigt bra 
  • studera på världens 12 bästa universitet? MERIT ändå. ska bli väldigt intressant, alla som vart där säger att det är väldigt "stereotypisk asiatisk attityd" gentemot skolan vilket jag misstänker blir vädligt stor skillnad mot örebro där omtentor är... ja inte önskvärt men ändå överkomligt. Ser hursom iaf väldigt mycket fram att gå i skolan där. Tur med tanke på att det är därför jag åker :)) 
  • MAT. jotack vad vi ska äta mat. inte bara att en foodtruck med mat för 15kr har en michelinstjärna (!) bara allmänt är asiatisk mat himmelsk. (TACK att varje campus-korridor har eget gym
  • Möjligheten att resa runt! Vet inte exakt hur mycket det blir av det, men vi har höstlov 1-7 oktober och tror jag det bär av till bali, men det beror lite på vad vi känner för där och då. Sen är malaysia givet med tanke på avståndet, och är även sugen på vietnam/laos, thailand och runt i indonesien som jag än så länge har riktigt dålig koll på. Det i närområdet med andra ord, resten ligger ju trots allt med ganska stora avstånd. kollade singapore-fiji och det skulle ta 13 (!) timmar att flyga. inget man gör en helg direkt. resor blir det i alla fall!
  • Roof-topkvällar! Behöver jag ens säga mer? Eller egentligen i allmänhet bara leva life i en storstad. Har typ aldrig ens vart i en storstad förut?? (ja, det är ett land. men ändå)