6 år senare

1. vad gjorde du för tio år sedan?
Sist jag svarade på den här var svaret "då var jag 6 år".... för 10 år sedan var jag 12???? alltså jesus. gammal man är. Mitt tolfte år var dock inte mitt livs bästa, gick i femman och har exakt ganska mycket 0 minnen från det över huvud taget. 

2. vad gjorde du för ett år sedan?
Desto roligare! Jag gick termin 2...

 
Egentligen känns det otroligt långt borta för väldigt mycket var annorlunda då jämfört med nu. Dock till det bättre. Tänk vad konstigt det är att det ibland är så mycket bättre att bara släppa taget om människor? 

3. Vad gör nästa år?
MYCKET. Dels läser vi kandidatkursen vilket innebär tunga kurser och C-uppsats. Jag och Johanna har väl redan börjat tänka lite på vad vi ska skriva om men det är svårt alltså. 
Sedan är det kaosartat med styrelsearbetet i januari, dels att fånga upp alla nya studenter och sedan lämna över till nästa styrelse. Dessutom projektleder vi riksmässan för alla personalvetarstudenter i sverige vilket är otroligt kul men också SVÅRT. Är företagsansvarig vilket innebär att hitta sponsorer och föreläsare m.m och har väl 60% panik och 40% va???? men det ska nog gå bra det här. Sedan är jag även gruppledare inför campusmässan där jag har personligt ansvar för 10 personer och att de sköter sig, ish :) SER FRAM EMOT!
Därefter har jag även sökt utbytestermin. Sjukt läskigt. Är SÅ nervös men på ett bra sätt. Spänd mer kanske? Sökte Singapore, Budapest, Birmingham och Köpenhamn. Ber varje kväll för singapore trots att jag inte är troende men budapest hade också varit FETT förutom den lilla detaljen att jag missar min examen. Vilket suger. MEN man ska inte ta ut något i förskott mest av allt vill jag bara få en plats någonstans och sen får vi se vart det leder. 

Ja det var väl det. Vad jag kommer ihåg just nu. 
 
4. fem sånger du kan hela texten till:
Hm.... tänkte först att det inte är så många men det är ju hundratals (mest typ psalmer och julsånger har jag också märkt...)

Krossa alla fönster, Maskinen
Se på mig nu, Petter & Linnea Henriksson
→ Inga kläder, Veronica Maggio 
→ Gift, Hov1
→ Tårarna i halsen, Tjuvjakt 
→ Inget kan ta slut nu, Södra station

5. fem saker du skulle göra om du var miljonär:
Ta ett fett lån och köpa en lägenhet i antingen vasastan eller på kungsholmen (och ja där var den miljonen slut)

 

6. Helgens planer?
Det är ju jul!!! Imorgon ska jag till Liseberg och köpa de allra sista julklapparna, på torsdag pyntar vi granen och bakar pepparkakshus, på fredag jobbar jag visserligen men sen blir det paketinslagning, lördag lilla julafton hemma hos oss och söndag julfirande med släkten. sen är det ju obligatoriskt att gå ut på juldagen men är inte alls sugen i år, delvis är det otroligt oskön stämning på klubbar i göteborg och delvis blir det ändå festligt på nyår (dock hemma). 

7. Vad är du på för humör idag?
Hm har vart på typ alla humör som finns. Lite stressad men tagit tag i det så det har löst sig (plus fixade hela min kalender fram till mars!! så är så nöjd med mig själv), lite grinig för har ätit dåligt, bra humör efter att lyssnat på en hotellhistoria i Andrea och Mathildas podcast, lite självreflekterande inkluderande både nöjd och ledsen efter att ha lyssnat på Alice och Biancas podcast om breakups. Medelmåttig dag i mitt liv. Typ

 

8. Vad var det roligaste som hände denna vecka?
Alltså... ja du. Jobbade hela helgen och vi har väldigt kul ihop allesammans men ingen specifik händelse direkt. Sen har jag pluggat. Och pluggat. Tänker iofs rolig som ha-ha-rolig? Menar det var ju också kul att Hanna kom hem från Barcelona! Tar väl det. 

9. Veckans fundering?
Hur snö blir till. Alltså på riktigt. Man får ju lära sig i skolan att vatten har tre former: fast flytande och ånga. Förstår ju att snö är små iskristaller men det är egentligen inte alls logiskt med tanke på hur vi är vana att tänka på is. Vi sjunker ju igenom snö. Det är ju mjukt. Farscinerande