den gamle gör entré

 
Såhär kan det gå när man är nykomling i en främmande stad och helt knäpp i huvudet. Min kusins kommentar på det hela löd "hahaha känns lite tidigt även om du blir 21 på tisdag" och det blir jag ju så får skylla på det. Ca alla har idag sagt "jag känner igen dig!! var det du som skrev i gruppen?" och haft väldigt roligt åt det hela (alltid bra tänker jag nu när de insett att jag är normal haha) med efterföljande "Ja man behöver ju inte ens fråga vart du kommer ifrån det hör man ju direkt!" trots att jag envist i snart 21 år trotsat att jag har dialekt. Ingen har gissat fel dock...  Så när folk säger att de kommer från Karlshamn och Farsta och Enköping ler jag med en nick och låtsas som om jag vet åt vilket håll det ligger för har absolut ingen aning. Kan göteborg. Bara göteborg. 

 
men sedan idag hände detta och då kände jag att livet gått för långt. men men går ju ändå bara på universitetet. för det gör jag nu!!!! 
 
så idag har jag spenderat ca
- 1000kr på kurslitteratur för kommande TVÅ VECKOR. Jesus. Nog för att det är dyrt men dessa är alltså begagnade och helt sönderklottrade. Kul att man kunnat söka CSN osv osv :')) 
- 150kr på en asfin kalender <3 
- 300kr på mat för att mat är <3 
 
Min boendesituation ja den är ju lite knepig. 

Här kommer jag förhoppningsvis flytta in i helgen men kanske inte förrän den 1 februari. En hyra på 4500kr vilket är mycket då andra fått hela lägenheter för 3000 men ja. Har ju inget annat. Eventuellt ett omöblerat för 2500 och så får jag helt enkelt hitta någonting bättre till nästa termin för det hade varit guld. Men detta blir ju bra sålänge, får förhoppningsvis bostadsbidrag också. I övrigt får ni gärna adda mig på swish <3 
 
Imorgon sker första föreläsningen men jag får boken först på onsdag, får försöka anteckna ALLT och hänga med så gott det går. Sedan ska jag till banken och leta cykel (alla cyklar här), fylla år och mingla som ingen annan på musikquizet på kvällen. Blir bra. Nu ska jag ta tag i disken tills Dessan kommer hem så vi kan hänga istället för att städa ikväll! Tjaaaarå