my 2015

SPOTIFY har släppts årets "ditt musikår" och jag blev så nyfiken på hur mitt såg ut. så här kommer det:
 
 
   ellen benediktson:. s o n g b i r d
▴ min första spelade låt det här året är faktiskt aningen otippad jag trodde det skulle vara någon partylåt från natten men var väl någon annans lista på. men men, det är ju faktiskt en väldigt fin låt. 
 
 
    thomas stenström:. f u l k u l t u r
▴ hela min thailandspepp bestod i stort sett av thomas stenström så är inte särskilt förvånad över att det blev mitt mest spelade album. får flashbacks till flygresan och älskar det fortfarande så mycket!


 
▴ haha vill skratta och gråta på samma gång när jag ser detta. efter att jag kom hem från thailand gick min post-thailand-depp lista på repeat och lalehs låt var den jag lyssnade på allra mest och grät och grät och grät och grät till, men är nästan mer chockad över att jag lyssnade på Still in my blood 87 (!!!) gånger under två dygn - dagen jag lämnade GVI. Satt i en minibuss påväg från huset till patong och bara grät alldeles tyst för var så jävla heartbroken och har nog på riktigt aldrig haft så ont i själen som då. utmärkt låt för det förvörigt, men fy blir så ledsen bara jag tänker på det <3


 
▴ är det bara jag eller känns 16 dagar ganska lite?? har visserligen mest lyssnat på podcasts men har ju på spotify dygnet runt känns det som. nåja... ovan har ni några av mina favoriter i år som inte toppat listan är i alla fall.
 


     oskar linnros:. p l å s t e r  |  måns zelmerlöw:. b r o k e n  p a r t s
▴ tycker ändå om att av totala 285 lyssningar på fulkultur var 255 i januari/februari. Säger ju att jag thailandspeppade!! sam smiths stay with me gick på repeat efter första gånger nära vänner till mig i thailand lämnat huset i början på mars. sedan hade jag för lite tid för att hitta ny musik så lyssnade på min 2014-mars-lista.
 
 
▴ alltså fattar inte alls detta känner inte igen mig haha??? laleh är ju givet efter min post-thailand-depression (jaaa ska sluta tjata) men Norlie KKV identitetskris much? hade även en period i somras då jag bara lyssnade på härlig är jorden från så som i himmelen soundtracket och kan ju känna lol på det såhär i efterhand med det är ju min favoritfilm av en anledning haha... 
 
well och det var det. blev lite förvånad ändå haha, trodde det skulle vara mer av vad jag vanligtvis lyssnar på men det är klart när jag får känsloflipp av något slag har jag en låt jag lyssnar på jämt så blir ju de som sticker ut ;)