om att komma hem

 
det skulle ju vara så skönt det där, med att komma hem. 
  hem till en egen säng och spolande toalett, varmt (kallt) vatten i duschen och en temperatur som inte får en lukta förfärligt illa efter bara 20 minuter. till ett hem där det bara står en säng i varje sovrum och inte 10 intryckta på golvets alla ytor. det skulle ju vara så skönt att få allt det där igen, att komma hem. 
 
plötsligt känns det inte som hemma längre, där jag växt upp, där jag alltid kännt mig trygg. plötsligt blev jag ett skal som vandrar runt i gamla rutiner; funderar på oviktiga saker som jag prioriterade förr. köper en jätteviktig fin somrig klänning att bära på studentmottagningar, fastän jag säkert kan hitta någonting bland de kläder jag redan har. letar bland jobb jag inte vill ha men tjänar bra för att kunna spara upp och kanske köpa något fint som jag egentligen inte heller vill ha.  h-u-r kan detta vara framtiden? hur kan detta vara vad jag ägnar min tid åt? 
 
jag vill inte vara här.
   vandra omkring på samma gator som 100 gånger förut i en stad som inte förändrats det minsta, för varför skulle den göra det vi har ju det så bra här. vill inte vara här irritera mig över småsaker, känna att jag behöver vara på ett visst sätt se ut på ett visst sätt växa upp på ett visst sätt när det inte alls är samma sätt som jag vill vara på. 
 
jag vill inte vara här även om det är fint att ha familj och vänner på rimligt avstånd igen. jag vill inte bli den negativa person jag håller på att förvandlas till. 
 
jag saknar barnen som springer efter en bara för att få ett high five, saknar att bo i ett hus med fullt med vänner och slippa vara ensam. saknar camillian och thai life och tesco och bob&nam's och debrief och chores (ja, till och med det) och grupprojekts-fredag och pre-kindy och pudding face och regnet och helgerna och CDC och lesson planning och quiznight och chang och old lady och herregud jag saknar det så det gör ont. hela tiden. 
 
ta mig bara härifrån och någonstans där jag får göra någonting igen och inte sitter på ett kontor i en annan del av stan och tar hand om problem som knappt existerar. okej? ta mig bara härifrån
 
 
wherever you go, go with all your heart

 
~ I miss you ~
 
1
Skogsraah ☾

Vilken jobbig känsla :/ Hoppas det ordnar till sig med allt!