då/nu/fram-tid

 
hej. 
 
vet inte vart jag ska börja. vet inte hur man bloggar. har ju ca 1000 bilder ni inte ens fått se ännu men kan ändå inte beskriva det och inte för att det är världsomvälvande eller så men.... annorlunda #djup osv. nä men igår såg vi en fallande meteor!!!!!!! alltså förstår ni hur coolt det var!!?!?!
 
 (kolla från 0:42, mest likt!!!)
 
har sedan några dagar dragit på mig en förkylning så nu spenderar jag livet i sängen aka. vid fläktarna. har aldrig någonsin behövt svalka så mycket som nu när det i skuggan med två gigantiska fläktar rakt i ansiktet inte blir svalare än 35 grader. kan säga så mycket som att immunförsvaret inte existerar på en plats som denna av en rad olika anledningar. 
 
 
minns inte riktigt när jag slutade uppdatera er om livet här (eller om jag ens började) men detta är från i veckan då vi besökte camillian. låter så sporadiskt, 'vi' är där 3h om dagen mån-tors, men detta var adams (5e från vänster) sista dag så gruppfoto är ju obligatoriskt. 
 
 
(älskar att detta nu tagit mig 2,5h)
 
i fredags åt vi middag i Swewood vilket är en svensk restaurang här i närheten (otroligt märklig placering i know) och trodde aldrig jag skulle säga detta men efter 52 dagar av ris till lunch och middag har jag sakta men säkert börjat tröttna på thaimat och vid varje tillfälle vi får av västerländsk mat blir vi alla lite smågalna. detta är för övrigt min första helg on-base på 7 veckor! har med andra ord rest iväg lite för mycket för mitt eget bästa då min kropp helt uppenbart börjar säga ifrån. 
 
 
aka. infekterade sandflugsbett är inte att leka med. 
 
Men vi har det bra. Vaknade vid 8,30 imorse och ligger fortfarande i sängen vid 13:09, kan tyckas att jag borde pallra mig till stranden och sova där istället MEN otroligt nog har jag efter 52 dagar inte heller samma solcraving som jag hade när jag först kom hit (kan också bero på mitt febriga humör dock). 
 
pallar ej kvalitén på detta men någon sorts form av uppdatering i alla fall. kommer väl försöka reda ut allting när jag kommer hem igen ( :'((( ) och inte har någonting bättre för mig. 4 veckor. USCH 
 
ta hand om sverige vänner