Q/A

ang. undervisa thailändska barn i engelska
 
q: åh vad roligt!! vart i Thailand??
a: Jag ska till Baan Nam Kheng! Det är en liten fiskeby som ligger i
provinsen Phang Nga, precis norr om Phuket.
 
 
 
q: vilka åker du med?
a: jag kommer åka själv, men det finnas andra volontärer på
plats, samt lokalbefolkning, så kommer ju förhoppningsvis inte vara ensam, haha. 
 
q: genom vilken organisation?
a: jag bokade via [Blueberry], vilket är en världsomspännande organisation som
har både volontärresor och studieår etc över hela världen! Superenkelt att komma
i kontakt med och väldigt hjälpsamma, så rekommenderas! 
 
q: kostar det mycket att åka så?
a: ja, det kostar en del men det beror också på hur länge du stannar, så det blir billigare per vecka för en
längre tid även om totalkostnaden stiger. i priset ~ 20k ingår boende och mat och en del utflykter som är
genmensamma för skolan. utöver det tillkommer ~10k för flygbiljetter, visum, vaccinationer, försäkring,
fickpengar och ev. boende innan och efter expeditionen om man vill stanna längre. 
 
bilder brutalt lånade från [MOAS RESEBERÄTTELSE]
 

q: Oj, vad roligt! Och spännande!! Något sådant skulle jag också vilja göra! Lycka till och
hoppas att man får följa med genom bloggen. 

q: Nej men fy vad roligt!! Vill också jättegärna åka på volontärarbete någon
gång! Hoppas du får det jättebra och hoppas du bloggar och berättar massa om det sen,
vore superkul att höra. :D 
 
a: kommer självklart blogga så mycket jag bara kan! har Wi-Fi på rummet, men att redigera bilder
och ladda upp tar mycket tid så kan inte lova allt för mycket innan jag har kommit
in i det. men blogga kommer jag!
 
 
 
 
10
Sanna Preifelt

Guud vad roligt att åka som volontär. Jag hoppas att det blir en mycket händelserik, viktig och lärande upplevelse :) Kram!

Amanda♥

Roligt inlägg! Så kul det verkar att åka utomlands!

Anita

Kul inlägg :D

Anna ♥ FOTOMEDMERA - fotoblogg med inslag av musik, film, konst & vardag

Oj, men vad roligt att göra något sånt där :) Kanske man får prova på nångång :) Kolla gärna in min nystartade fotoblogg om du har lust! Kram :)

Jessica

kul med Q/A :D

VERONICA - fashion blog

Åh vad kul att läsa tjejen, grymt bra tips fina du!

Jenna Thyren

jaa visst är det trevligt! Vad fin design du har, har du gjort den själv? Isåfall, gör du till andra??:)

MALIN

Kul att läsa :) Är själv lite sugen!

Louise

Vad roligt!!

Moa Persson

ååh vad roligt! Kommer få så mycket nya erfarenheter av de :D