DIY: STUDIOBILDER

 
tänkte att jag skulle dela med mig av mitt allra enklaste tips för proffisgare
bilder: studioeffekt!jag har ingen egen och har absolut inte råd att hyra en, men för
mindre prodkter behövs det faktiskt inte heller. 
 
 
det är helt enkelt så pass enkelt att bara tejpa upp ett vanligt vitt papper bakom! jag skulle absolut
rekommendera att använda ett större än jag har gjort här (dvs klistrat ihop A5-ark) för att slippa
efterarbetet med att ta bort fula kanter och ojämnheter. men oavsett: skillnaden blir enorm! 
 
före/efter;
 
 
 
som ni säkert ser har jag dock efterarbetat bilderna i både Camera Raw och
Photoshop CC, men det är superenkelt och om ni vill så kan jag göra en mer noggrann gudie av det? 
 
 
 
51
Frida

Åh vilket bra tips! Jag har aldrig tänkt på att man kan göra så!! Otroligt fina bilder med! Kram

Anna

Vilket bra tips! Det ska jag absolut prova på :)
Svar: Ja, det känns ju så. Men man måste ändå se den :)

Sofia

det är så himla bra! brukar också göra det ibland

Anonym

Värt ja berätta mer!!!

Anonym

Värt ja berätta mer!!!

ebba

mycket snyggare!

var: åh tack så mycket :) ja värme vore nått just nu, kom massor av snö till mig inatt igen :(
kram

Jennisbeauty

Tack för tipset! Detta ska jag helt klart använda mig av då jag nyligen skaffat systemkamera och driver en skönhetsblogg :) KRAM

Sara Ekman

Superbra tips!!

Frida

Superbra tips! Och finfina bilder!

♫♪ sandra

bra tips!

Karin

Nämen va smart, tack för tipset, hade aldrig kommit på de själv!

Karin

Sv: Ja de e verkligen ingen höjdare.. Vet att jag en natt låg vaken till klockan 4 på morgonen trots att jag hade vart tvungn att gå upp klockan 6 dagen innan så att säga.. Nstan vaken 24 timmar trots att man är helt slut.. Ständig träningsvärk i magen är verkligen inte heller nån höjdare asså :/
Tack snälla :) kram

Amanda Jona [SPONTAN]

Ett tips: Gå till en butik som säljer tapeter och ta lite tapetprover, de är (i alla fall där jag varit) gratis och perfekt storlek för den här typen av motiv! Har ett gäng tapetprover hemma i olika färger samt några med sten- och trämönster, supersmidigt att använda ju :)

sofie

Wow vilken skillnad :) Vad duktig du är

elin

brukar också göra så! så himla smart, fina bilder du tar! :) kram

Ninni - Vimsiga mamman

så smart :D

Céline

Mycket bra tips! Har faktiskt aldrig tänkt på det här förut och jag tar ändå mycket bilder på produkter osv.. Tack för tipset!! :)

MATILDA

Så fint och så bra tips! :D

corneliaeriksson.blogg.se

Vilket bra tips! Det ska jag ta till mig av :) Och det är verkligen bra att fota i fönstret, speciellt nu på vintern när det aldrig blir riktigt ljust annars.

jul.

omg frida kändis??? så många kommentarer

Svar: haha julle <333
f r i d a

Life of Johanna

Bra tips!

jessy

SV; Ja haha tack, lär behövas en extra tumme!

Aina Strand

Bra inlägg! :D

Caroline Blomberg

så mkt snyggare blev det!!

Life of Johanna

Ja, på deras sida står det att ens instagram syns för fler när man lägger upp och fler hittar en, men det ger ju inte per automatik fler följare, eller så :)

Hanna - fotoblogg

Gud va snyggt! På första bilden ser det verkligen ut som om den är tagen i studio :O

Elin karlsson

Vilken bra idé! Det har jag aldrig tänkt på innan :)

Jenny Karlsson

sv: Men visst är dom!!

Wow vilken skillnad det blir, otroligt duktig är du på att fota och fixa bilderna snygga!

Ida Lindborg ♡

åh så bra tips, så snyggt!

Sv: jaa precis, man får allt passa på! ;) Jaa, Interstellar har jag hört mycket om. Min pojkvän såg den på bio och han sa att det var den bästa film han sett! får se till och se den när den kommer ut :D

Hanna

Så smart!! Blev jättesugen på att testa nu haha... :)

lucydee

Vilket jätte bra tips :D

MADDISENJ.SE

Tack så mycket tjejen, är verkligen jättenöjd med nya byrån :)

Så fint det blev, stor skillnad ju! bra tips :D

moniki.blogg.se

Smart, bra tips!
Sv: Ja, men visst är dom :)

Ida - foto & häst

suuuuuperbra tips! så himla fint! och supersnyggt redigerat :D
sv; åh tack så himla mycket fina du ❤ blir så glad!! :')

jonna

så fina bilderna blev :)
Ja, den är faktiskt väldigt bra, och jag gillar den väldigt mycket :)

Celine

Åh ja snälla gör det! Alltid kul att se hur folk redigerar sina bilder man får alltid lite tips! :)

Angelica Bengtsson Fotografi

Det är så himla bra att det är så lätt att göra en egen "studio" hemma, vid fönstret är dessutom perfekt när det är bra ljus :D

Julia Müller-Sandvik

men ååh, det blev ju hur fint som helst, och med så enkla medel :D Toppenbra!

sv: Ja, det är verkligen helt sjukt irriterande, huaaa! Sedan att jag själv säkert har hundra gånger så många irriterande beteenden som andra stör sig på... det tänker jag inte bry mig om idag ;)

Emelie Pahlin

Jättebra tips verkligen, det här jag ska definitivt testa! :)

shazi

nice:)

- Caroline

Tack för tipset, ska prövas imorrn!!

Boel

Bra tips!

Josefine

Fina bilder! :D

Beatrice Jakobsson - Fotografi

Mycket bra tips! :) Gillar inlägget starkt.

Sandra Lundin

Vilken stor skillnad! Roligt inlägg :)

Ninni - Vimsiga mamman

Sv eller hur :)
Hoppas din dag blir braig

elin

Blir verkligen stor skillnad! Vad använder du för kamera?

Rebecka

Vilken skillnad det blir! Har också den parfymen med bodylotion och shower gelen :)

Svar:
Tack snälla du ♡

Kram

Tilly Fridsén

Gud vilket bra tips! :D
Svar; tack så jätte mycket :)

evelina

gud så himla smart, det där kommer komma till nytta senare för mig.

c

great tip! and i lovee that perfume<3